A Web Trends című felmérés során a NetIQ ezer felnőttet kérdezett meg az Egyesült Államokban online vásárlási szokásainak indítékairól.
A válaszadók közül 632 fő már kutatott fel, illetve vásárolt meg terméket a neten. A felmérés elsősorban arra is kereste a választ, hogyan lesz egy fogyasztóból visszatérő vásárló.
A megkérdezettek közül legtöbben, 35 százalékban azért nem vesznek semmit a virtuális áruházakban, mert a szállítási költségek, illetve a hosszú határidők elveszik kedvüket a vásárlástól.
A válaszadók csaknem egyharmada abban az esetben is lemond a már kosárban lévő cikkekről, ha az oldalon túl sok információt kell megadnia magáról a vásárláshoz. Az internetezők 17 százalékát a termékről adott információ szűkössége készteti a kosár kiürítésére, 14 százalékuk pedig a termék boltban való megvásárlása mellett dönt az utolsó pillanatban.
Az online vásárlás biztonságossága miatt használja ki ezt a lehetőséget a vásárlók 31 százaléka, 28 százalékuk az alacsony árakat tartja meggyőzőnek, 15 százalékuk pedig az oldal átláthatósága és tartalmi erőssége miatt tér vissza a már megismert online boltba.
A visszatérő vásárlók 12 százaléka tartja az internetes vásárlás legnagyobb előnyének a kényelmet. A vevőnek ugyanis elég egyszer megadnia adatait, a legközelebbi vásárláskor már csak a kosarát kell megtöltenie. További 11 százaléka a vevőknek a kiszállítás jó minősége miatt szokik rá az online áruházak látogatására, olvasható az eMarketer által leközölt tanulmányban.
Nem akarnak információt kiadni az online vásárlók
A Web Trends című felmérés során a NetIQ 1000 felnőttet kérdezett meg az Egyesült Államokban, tavaly decemberében online vásárlási szokásainak indítékairól.