5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Óriási visszaesést szenvedett el a múlt héten a magyar televízió az egy héttel korábbi számokhoz képest. A magyar párbajtőr csapat fantasztikus világbajnoki címére sem voltak nagy számban kíváncsiak a tévénézők. A TV2 mélyrepülése megállt, és megfordulni látszik a csatorna rossz rendje.

Bár a vívóinknak is sikerült az a bravúr, ami a férfi vízilabda csapatnak, vagyis világbajnoki címet szerzett a párbajtőr csapat, a tévés nézettségi adatok szerint nem dobbant a nézők szíve Boczkóék diadalára. Már a hazai rendezésű világbajnokság korábbi napjain is látszódott, hogy a nézőket ezúttal nem sikerült megszólítani, hiszen a kereskedelmi célcsoportban többnyire egy százalék körüli közönségarányt értek el a világbajnokság esti műsorai, ami nem csak nominálisan, de a közszolgálati adó átlagos számait tekintve is csapnivalónak számít. Igaz, azokat a napokat még azzal lehetett menteni, hogy a nagy magyar siker várat magára, más nemzetek versenyzőire pedig nem kíváncsiak a nézők. Mint az a vasárnapi számokból kiderült, a magyar versenyzők sikere is csak igen visszafogottan hozta lázba az embereket. A világbajnoki döntő közvetítése ugyanis nem érte el a négy százalékos átlagot, ami nagyjából az M1 átlagának felel meg.

Néhány szó erejéig kitérnénk az RTL Klub-TV2 versengésre is. Bár a nyári időszakot a nagy kereskedelmi televíziók hagyományosan "pihenéssel" töltik, amikor a húzóműsorok leállnak, és jellemzően korábbi programok ismétlésével, vagy olcsó produkciókkal tölti ki az adásidőt. Ez idén a TV2 esetében feltűnően rosszul sült el, hiszen a csatorna több alkalommal történelmi mélypontra került a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben. Igaz, az okokat boncolgatva több tényező szerencsétlen együttállására vezethető vissza a dolog, nem pedig a csatorna nemtörődömségére. Az egyik legfontosabb ok véleményünk szerint az volt, hogy az RTL nem pihentette a nehezen felépített, ám annál sikeresebb saját gyártású sorozatát, az Éjjel-nappal Budapestet. Ebből kifolyólag a piacvezető csatorna hétköznapokon estéről-estére komoly előnnyel indult a versengésnek, a TV2-nek pedig a "konzerv anyagokkal" esélye sem volt ledolgozni a hátrányt.

Más kérdés, hogy a második számú kereskedelmi adó által csatasorba állított programok akkorákat buktak, ami a csatorna történetében példátlannak tekinthető. A TV2 ugyanis két török hátterű sorozatot (mindkét széria helyszíne a kisázsiai ország, igaz egyik német produkció volt) állított például csatasorba, de totális bukást hozott mindkettő. A Hazugságok gyűrűjében című produkció például az esti időszakot tekintve olyan gyenge számokat produkált, melyet csak egy korábbi adásszünet múlt alul. A sorozatot egy hét után elkaszálta a csatorna.

Nem járt sokkal jobban a Gyilkossági helyszín című német gyártású széria sem, amelytől azt várták, hogy az NCIS és az NCIS: Los Angeles ismétlései helyett új műsorként több nézőt hoz. Ez olyannyira nem jött be, hogy az amerikai produkciók közönségarányainak a felét tudta a Gyilkossági helyszín, így három estét ért meg, majd a múlt héten már inkább visszakerültek az ismétlések. Ugyanakkor a korábban már látott műsorok is gyenge közönségaránnyal mentek, legyen szó a Bűnök és szerelmek című sajátgyártású scriped realityről, vagy a Hal a tortán című főzős műsorról. Az is kétélű fegyvernek bizonyult, hogy korábbra tették a Tények kezdését, bár a hírműsor az idősávját fölényesen hozta, a főműsoridős számai csökkentek a TV2-nek, miután egy húzóműsor került ki onnan.

Ugyan a csatorna körül az eladási hírek miatt egyébként is nagy a bizonytalanság (bár a legújabb piaci pletykák szerint a magyar érdeklődőknek nem fogják a német tulajdonosok eladni a TV2-t), ha ősszel, a reklámszezon legfontosabb időszakában a bevételi sorait szeretné javítani, fontos lenne normalizálni a nézőszámait. Vélhetőleg ennek is betudható, hogy a TV2 talán a legfontosabb esti műsora, a Jóban rosszban augusztus 21-én ismét műsorra került. (A nagy kereskedelmi csatornák őszi kínálatával a jövő heti összefoglalónkban részletesen foglalkozunk – szerk.)

A 32. hetet – ahogy a nyári időszak jó részét – utcahosszal nyerte az RTL Klub, a főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban minden estét könnyedén nyert. A csatorna műsorainak a közönségaránya átlagosan 21,7 százalék volt. Ha nem is látványosan, de felfele mozdult a mélypontról a TV2, mely 12,5 százalékos átlagos közönségarányt ért el főműsoridőben a 18-49-es korosztályban. A dobogóért ezúttal nem volt komoly küzdelem, a Cool (6,6% SHR) könnyedén ért oda. Az egy héttel korábbi kiemelkedő közönségarányhoz képet veszített az F+ (5% SHR), mely így a negyedik legnézettebb volt esténként. Némileg javított a Viasat3 (4% SHR), míg az M1 már-már összeomlásszerű visszaesést könyvelhetett el (3,2% SHR).

A hét egyes napjait áttekintve, a fent említett NCIS és NCIS: Los Angeles ismétlések ugyan nem voltak versenyben a Dr. Csont adásaival, a két csatorna közötti különbség így is csökkent hétfőn. Kedden a régi vígjátékok vetélkedésből is az RTL jött ki jobban, a Rendőrakadémia simán verte a Sulihuligánokat. Szerdán hasonló aránnyal bizonyult jobbnak a Szulejmán című sorozat (RTL) a Jól áll nekik a halál című vígjátékkal szemben.

Csütörtökön a Daylight című film (TV2) majdnem nyerő lett, ám ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy a Revolution című sorozat nagyon elfáradt, és egyre gyengébb számokat hozott. Pénteken a TV2 ismét egy régi sikeres vígjátékot tűzött műsorra, a Drakula halott és élvezi azonban a korábbi napok teljesítményét tudta, míg a RTL-en adott Miami helyszínelők a hét egyik legjobb nézettséget hozó sorozata lett.

Szombaton szerepelt a leggyengébben az RTL, a Salamon király kincse a csatorna átlagát jócskán alulmúlta, és alig verte a Hajrá csajok című TV2-es vígjátékot. Vasárnap a Cobra 11 verte előbb a Naplót, majd a Beépített szépség 2 a Zorro álarca című Antonio Banderas főszereplésével forgatott egykori mozisikert.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!