A káromkodás így is csak második helyre került a listán, a nem megfelelő higiéniát ennél is kevésbé tolerálják a főnökök. A felmérésből kiderült, hogy tíz főnökből egy más rúgott ki dolgozót káromkodásért, további 17 százalékuk pedig egyéb negatív viselkedés - például ivás, túlzott beszélgetés - miatt vált már meg munkatársától.
A válaszadók 97 százaléka szerint fontos a jó irodai etikett kialakítása, 57 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy képes lenne akár kirúgni is egy olyan munkatársat, akinek elfogadhatatlan negatív tulajdonságai vannak. A menedzserek 76 százaléka hivatalos figyelmeztetésben részesíti a dolgozót, ha például rendetlen az asztala, az orrát piszkálja munka közben vagy melegítőben jelenik meg az irodában.
A főnökök közel fele úgy gondolja, hogy a dohányzás is elfogadhatatlan a munkahelyen, ennél is többen vélik úgy, hogy a zenehallgatás munka közben és a kommunikációs eszközök használata a tárgyalásokon káros.
"Néhány dolgozó azzal érvelt, hogy a huszonegyedik században a káromkodás hozzátartozik a mindennapi élethez, ezért a főnököknek is el kéne fogadni. Egy másik vélemény szerint viszont a trágár beszéd agresszivitást tükröz és viszályokat szít a dolgozók között" - nyilatkozta a felmérést készítő cég vezetője.