
Ennek köszönhető, hogy a fogyasztó olyan alapvető tudnivalókkal sincs tisztában, mint hogy a négynapos autópálya-matrica nem is négy napra szól, legalábbis nem négyszer huszonnégy órára. Ha valaki este szerzi meg ezt a fajta matricát, azzal már egy napja el is veszett. Ezért a szövetség kezdeményezni fogja a matrica nevének megváltoztatását. Ha pedig változatlan marad a neve, akkor nagy betűkkel kellene feltüntetni, hogy milyen időtartamban használható – hangsúlyozta az elnök.
A magyar fogyasztóknak számos más problémával is meg kell küzdeniük. Kisebb műszaki cikkek esetében például a törvény csak azt mondja ki, hogy meghibásodás esetén a vállalkozásoknak törekednie kell a kijavításra. Ez azt jelenti, hogy nem kötelesek erre, tehát bármire hivatkozhatnak, ami miatt a javítás elhúzódhat.
A kereskedelemben még mindig gondot jelent, hogy nincs jogszabály a felhasználási útmutatóra, illetve a címkézés is csak néhány termékkör esetében szabályozott. Ugyanígy az árfeltüntetésre sincs egyértelmű meghatározás. A kereskedelmi szolgáltatások köréből a cipők és a mobiltelefonok ellen érkezett a legtöbb kifogás.
Nem szerencsés az sem, hogy a boltokban fellelhető vásárlók könyvébe írt bejegyzésekre nem kötelesek a vállalkozások harminc napon belül válaszolni. Ehelyett inkább jegyzőkönyvet érdemes felvetetniük a panasszal élőknek – figyelmeztetett az elnök.
A törvénymódosításnak köszönhetően csak a magánszemélyt ismerik el fogyasztónak, így például a társasházak nem fordulhatnak a Budapesti Békéltető Testülethez, amely sokszor az egyetlen megoldást jelenti a problémák megoldására. Ez azért óriási gond, mert a társasházak kötik a közüzemi szerződéseket - mondta Baranovszky György.

A múlt évben 1469 ügy érkezett a Budapesti Békéltető Testülethez, ez másfélszer annyi, mint egy évvel korábban. A legtöbb panasz - az összes háromnegyede - a kereskedelmi szolgáltatásokat érintette.