2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legutóbbi két húsvéti időszakban a főtt sonka mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalma egyformán alakult, 7-7 ezer tonna felett. Stabilan mintegy 12 milliárd forintért adtak el főtt sonkát a boltokban mindkét alkalommal, az ünnepet megelőző és követő, összesen hat hónap során, állapította meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

A húsvéti szezonban tavaly alig változott a főtt sonka mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára. Egy kilogramm átlag 1 408 forintba került kimérve a boltokban múlt év március-áprilisban, míg az egy évvel azelőtti hasonló szezonális periódusban 1 398 forintba. Önkiszolgálásban is csekély mértékű, kilogrammonként 20 forintos drágulást regisztrált a Nielsen. (1964 forintról 1984-re). A stabil átlagárak egyik fontos oka, hogy a gyártók termékfejlesztési stratégiájukban alacsony árakra törekednek.

Ebben a termékcsoportban is kezdenek előtérbe kerülni a kereskedelmi márkák. Mennyiségben a forgalom 29 százalékát vitték el tavaly március-áprilisban, míg két évvel korábban még csak 20 százalékát.

Értékben önkiszolgálásra előrecsomagolt főtt sonkából adtak el 56 százalékot a legutóbbi három évben. Ha viszont a mennyiséget nézzük, akkor a kimért termékek mutatója magasabb.

Önkiszolgálásban az eladott mennyiség 45 százaléka jutott a főleg diszkontokat és szupermarketeket magában foglaló, 401-2 500 négyzetméteres csatornára, tavaly január-júniusban. A hipermarket részaránya ugyanakkor 33 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletek mutatója 23 százalék. Itt az arányok az utóbbi három évben stabilak.

A kimért értékesítésből mennyiségben 43 százalékkal részesedtek a hagyományos boltok, 30-cal a hipermarketek és 20-szal a 401-2 500 négyzetméteres szegmens, áll a Nielsen felmérésben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!