Sok nézői panasz érkezett a hatósághoz azzal kapcsolatban, hogy több csatornán is túl hangos reklámokat észleltek. Az NMHH Médiatanácsa megkezdte a vizsgálatot az ügyben, hiszen a médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél.
Az NMHH egy magyar fejlesztésű szoftver segítségével számos csatornánál, köztük a TV2-nél is mérte a reklámok hangerejét. A vizsgált csatornák közül szeptemberben négynél - az RTL Klub-on, a Duna TV-n, a Story TV-n és az m1-en – észlelték a "kritikus hangerőugrásokat".
"Ez a rendelkezés a korábbi szabályozáshoz képest egy teljesen új kötelezettséget rótt a televíziós piacra. A TV2-nek fontos, hogy az ilyen jellegű - nyilvánvalóan nézőbarát - új kötelezettségeket is betartsa, és úgy ítéljük meg, elegendő volt az a türelmi idő, amit a Médiatanács erre vonatkozóan adott a piaci résztvevőknek" – mondta az üggyel kapcsolatban dr. Péntek Zoltán, a TV2 ügyvédje.
mfor.hu