Sportrepülőgyártó körökben hét kisebb-nagyobb magánvállalkozásról tudnak az országban, amely gépeket készítene, többen közülük kizárólag a külföldi (amerikai, nyugat-európai) piacra dolgoznak. Az Egri Halley repülőgép-építő üzem ügyvezetője szerint a hazai piac kicsi, a környező országokban pedig nagy a konkurencia, így az itteni építő hiába dolgozik akár 30 százalékkal is olcsóbban, kizárólag kisrepülőgyártásból képtelen fenntartani magát.
A hazai szakemberek szerint a piacot leginkább az ósdi előírások bénítják. A hobbigépbe beépített összes alkatrészt ellenőriztetni kell, ennek értéke elérheti a milliós összeget is. A szabály betarthatatlan, így a gyártók és a pilóták is borotvaélen táncolnak. Az is előfordul, hogy hazai gépet külföldről szereznek be a magyar vásárlók, mivel így a hatóságnak nem köteles tudni, milyen motor van a repülőben.
A gyártók szerint az érdeklődők köre inkább a szegényebb, "repülés bolondjaiból" kerül ki, mivel a dúsgazdagok a nagy márkákat veszik meg. A vékonyabb pénztárcájúak viszont nehezen rakják össze az 5-10 millió forintot, amibe egy gép kerül, írja a Népszabadság.