Az elmúlt néhány évben több botrány is gyengítette a norvég üzleti élet szereplőinek imázsát. Egyik európai országban sem áll olyan alacsony szinten a fogyasztói bizalom, mint ebben az államban. A The Reputation Institute által végzett, a 20 legismertebb vállalat megítélését vizsgáló felmérés kimutatta, hogy a fogyasztók alacsony szinten értékelik ezen cégeket, hírnevük erősen megkopott az utóbbi időben.
A Lidl kapta a legrosszabb értékelést
A kutatási eredmények alapján rendkívül rossz pontszámot kapott a norvég légitársaság, a SAS Braathens, a szélessávú elérést szolgáltató NextGenTel és a McDonalds. A legnegatívabb megítélésben a német áruházlánc, a Lidl részesült, mely 39,7 pontot ért el, s ezzel a nagyon rossz minősítést vívta ki magának.
Első helyre került a rangsorban, vagyis pozitív bírálatot kapott a svéd Ikea, melyet a Coop és az Aker ipari konszern követ a sorban. A svéd vállalat 69,7 pontot ért el a felmérés során, mellyel csupán a jó kategóriába sikerült bekerülnie, még e fölött helyezkednek el az erős és a kiváló kategóriák - írja az Aftenposten.