Az IBM és a Braun Research közös kutatásából kiderül az is, hogy az utasok a csomagdíjat egyszerűen a "legvisszataszítóbb lehúzásnak" tartják. Az ezer amerikai utas megkérdezésén alapuló felmérés szerint sokan túlárazottnak gondolják az első és a business osztályt.
A környezetvédelmi pótdíjat a megkérdezettek fele elfogadhatónak ítéli, ám mind kevesebben érdeklődnek a repülőtéri és a fedélzeti vásárlás iránt. Járattörlés és késés esetén a csalódott utasokat a legjobban az vigasztalná, ha a kényszerű várakozási időt internet-kávézóban tölthetnék.
A tanulmány egyik megállapítása: amennyiben az árazás korrekt, egy légitársaság sok hűséges ügyfelet nyerhetnének magának, akik még egy-egy késést is megbocsátanak akkor, ha azt tapasztalják, hogy törődnek velük, és reagálnak igényeikre.
Az IBM közölte, hogy a reprezentatív vizsgálat eredményei alapján az IBM üzleti tanácsadó egysége üzletfejlesztési stratégiákat, és az utasok hűségét növelő megoldásokat dolgoz ki légitársaságok számára.