Az elmúlt években többen többször elmondták már, hogy a hazai tehetségkutatók száma (Megasztár, X-Faktor, Csillag születik, Voice, Rising star) és az ország lélekszáma nincs arányban egymással, így nemigen lehet ma már olyan műsort összerakni, amelybe legalább 4-5 tehetséges és karakteres előadót be tudnak válogatni. Valószínűleg ez is közrejátszik abban, hogy a kimagasló kezdés - a „bénákra” még kíváncsiak voltak a nézők - után az X-Faktor versenyzői már csak egy szűkebb kört hoznak lázba. Az elmúlt két hétben a 30 százalék körüli közönségarány még magyarázható volt azzal, hogy az RTL Klub váratlan ellenfelet kapott az egykor a fél országot (szinte szó szerint) a tévé elé ültető Játék határok nélkül képében, ám most szombaton ilyen ellenféllel sem kellett szembenéznie a csatornának, illetve a műsornak. Ennek ellenére sem tudott érdemben javítani közönségarányán az X-Faktor.
Természetesen a gyengébb nézettség az ő esetükben kifejezetten viszonylagos kategória, hiszen így is ezt a műsort nézték a legtöbben a kereskedelmi célcsoportból és a teljes lakosságot tekintve is. A másik, a vasárnap élesben is elindult tehetségkutató, a Rising Star kapcsán egyelőre nehéz megmondani, hogy merre megy a műsor útja, hiszen a „nulladik adás” számait a Sztárban sztár elvileg felfele húzta, míg a most vasárnap látott műsor esetében torzíthatta a képet, hogy részben a Forma-1-es közvetítéssel átfedésben ment, ami valószínűleg vitt el nézőket. Nagy kérdés, hogy itt Takács Máté révén sikerül-e áthidalni azt a problémát, hogy legyen olyan szerepelő, aki miatt mindenképpen leülnek a nézők vasárnaponként a műsor elé.
Mindenesetre, ha a TV2 legalább egy estét szeretne megnyerni a nézettségi versenyben, akkor a vasárnapi napot kellene „belehúzniuk”, hiszen a hétköznapokon túlzás nélkül állíthatjuk, nem sok babér terem nekik már idén. A Ments ki innen celeb vagyok nézettsége ugyanis elérhetetlen magasságokban van, ráadásul az RTL Klub másik két állandó esti műsora, a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest is a nézők kedvencei között található.
Paradox módon sokkal inkább az RTL II-n a napokban újrainduló Való Világ lehet az, amely ezektől a műsoroktól nézőt visz el, a TV2-n futó Bumm! vagy a Családi titkok aligha fog tömegesen nézőket elcsábítani a konkurenciától. A Jóban rosszban esetén tervezett megújulás ugyanakkor hozhat vissza nézőket, már csak azért is, mert a sorozat a Tényeket követően kerül adásba, a hírműsor pedig hétköznapokon a csatorna legerősebb programjának számít a délutáni-esti időszakban.
Persze az is látható, hogy a TV2-nek a 8 és 10 óra közötti időszakra is fel kellene építenie egy sikeres programot, ha versenyben szeretne lenni az RTL Klubbal. Sokáig úgy tűnt egyébként, hogy az Édes élet akár megoldást is jelenthet erre a kérdésre, hiszen jó ideig a csatorna átlagos közönségaránya felett teljesített a reality, ám a műsor eltérő idősávokba való tologatása, majd a Celeb vagyok, ments ki innen indulása megpecsételte a sorsát. Az Édes élet nézői gyakorlatilag az egyik hétről a másikra elillantak (lásd két héttel ezelőtti írásunkat: Hasítanak Bódi Sylviék, rászámoltak Berki Krisztiánékra), és három gyatra hét után a TV2 levette a műsorról, így a nézők a múlt csütörtökön láthatták utoljára Berki Krisztiánékat.
Ami a 44. hét eredményeit illeti, ezúttal a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19-23 óra között a hét minden napját az RTL Klub nyerte. A csatornát átlagosan a tévé előtt ülők 25,1 százaléka követte, míg a TV2 12,6 százalékra kapaszkodott fel. Az RTL-es kábelcsatornák között ezúttal változott a sorrend, mert a F+ volt a jobb (6% SHR), míg a Cool és a Forma-1-es közvetítésnek köszönhetően jelentősen erősödő M1 (5,7% SHR) között holtverseny alakult ki. Így magához képest hiába javított a Viasat3 (4,2% SHR), így sem tudott a sor végéről előrébb lépni.
Ahogy az immár megszokott, a két nagy kereskedelmi csatorna között kisebb különbséget tapasztalhatunk, ha a szélesebb merítésnek tekinthető 19-59-es korosztályon (18-23 óra között) nézzük a számokat. Ebben az összevetésben ugyanis az RTL Klub 23,8 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2-t átlagosan a tévé előtt ülők 14,6 százaléka nézte.
mfor.hu