4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A korábbi X-Faktor szériákat is érte nem egyszer kritika, ám a nézői érdeklődés kimagasló volt, így ezeket könnyen lehetett fanyalgásnak tekinteni. A most futó tehetségkutató azonban – önmagához képest – nézőszámban sem kimagasló.

Az elmúlt években többen többször elmondták már, hogy a hazai tehetségkutatók száma (Megasztár, X-Faktor, Csillag születik, Voice, Rising star) és az ország lélekszáma nincs arányban egymással, így nemigen lehet ma már olyan műsort összerakni, amelybe legalább 4-5 tehetséges és karakteres előadót be tudnak válogatni. Valószínűleg ez is közrejátszik abban, hogy a kimagasló kezdés - a „bénákra” még kíváncsiak voltak a nézők - után az X-Faktor versenyzői már csak egy szűkebb kört hoznak lázba. Az elmúlt két hétben a 30 százalék körüli közönségarány még magyarázható volt azzal, hogy az RTL Klub váratlan ellenfelet kapott az egykor a fél országot (szinte szó szerint) a tévé elé ültető Játék határok nélkül képében, ám most szombaton ilyen ellenféllel sem kellett szembenéznie a csatornának, illetve a műsornak. Ennek ellenére sem tudott érdemben javítani közönségarányán az X-Faktor.

Természetesen a gyengébb nézettség az ő esetükben kifejezetten viszonylagos kategória, hiszen így is ezt a műsort nézték a legtöbben a kereskedelmi célcsoportból és a teljes lakosságot tekintve is. A másik, a vasárnap élesben is elindult tehetségkutató, a Rising Star kapcsán egyelőre nehéz megmondani, hogy merre megy a műsor útja, hiszen a „nulladik adás” számait a Sztárban sztár elvileg felfele húzta, míg a most vasárnap látott műsor esetében torzíthatta a képet, hogy részben a Forma-1-es közvetítéssel átfedésben ment, ami valószínűleg vitt el nézőket. Nagy kérdés, hogy itt Takács Máté révén sikerül-e áthidalni azt a problémát, hogy legyen olyan szerepelő, aki miatt mindenképpen leülnek a nézők vasárnaponként a műsor elé.

Mindenesetre, ha a TV2 legalább egy estét szeretne megnyerni a nézettségi versenyben, akkor a vasárnapi napot kellene „belehúzniuk”, hiszen a hétköznapokon túlzás nélkül állíthatjuk, nem sok babér terem nekik már idén. A Ments ki innen celeb vagyok nézettsége ugyanis elérhetetlen magasságokban van, ráadásul az RTL Klub másik két állandó esti műsora, a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest is a nézők kedvencei között található.

Paradox módon sokkal inkább az RTL II-n a napokban újrainduló Való Világ lehet az, amely ezektől a műsoroktól nézőt visz el, a TV2-n futó Bumm! vagy a Családi titkok aligha fog tömegesen nézőket elcsábítani a konkurenciától. A Jóban rosszban esetén tervezett megújulás ugyanakkor hozhat vissza nézőket, már csak azért is, mert a sorozat a Tényeket követően kerül adásba, a hírműsor pedig hétköznapokon a csatorna legerősebb programjának számít a délutáni-esti időszakban.


Persze az is látható, hogy a TV2-nek a 8 és 10 óra közötti időszakra is fel kellene építenie egy sikeres programot, ha versenyben szeretne lenni az RTL Klubbal. Sokáig úgy tűnt egyébként, hogy az Édes élet akár megoldást is jelenthet erre a kérdésre, hiszen jó ideig a csatorna átlagos közönségaránya felett teljesített a reality, ám a műsor eltérő idősávokba való tologatása, majd a Celeb vagyok, ments ki innen indulása megpecsételte a sorsát. Az Édes élet nézői gyakorlatilag az egyik hétről a másikra elillantak (lásd két héttel ezelőtti írásunkat: Hasítanak Bódi Sylviék, rászámoltak Berki Krisztiánékra), és három gyatra hét után a TV2 levette a műsorról, így a nézők a múlt csütörtökön láthatták utoljára Berki Krisztiánékat.

Ami a 44. hét eredményeit illeti, ezúttal a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19-23 óra között a hét minden napját az RTL Klub nyerte. A csatornát átlagosan a tévé előtt ülők 25,1 százaléka követte, míg a TV2 12,6 százalékra kapaszkodott fel. Az RTL-es kábelcsatornák között ezúttal változott a sorrend, mert a F+ volt a jobb (6% SHR), míg a Cool és a Forma-1-es közvetítésnek köszönhetően jelentősen erősödő M1 (5,7% SHR) között holtverseny alakult ki. Így magához képest hiába javított a Viasat3 (4,2% SHR), így sem tudott a sor végéről előrébb lépni.

Ahogy az immár megszokott, a két nagy kereskedelmi csatorna között kisebb különbséget tapasztalhatunk, ha a szélesebb merítésnek tekinthető 19-59-es korosztályon (18-23 óra között) nézzük a számokat. Ebben az összevetésben ugyanis az RTL Klub 23,8 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2-t átlagosan a tévé előtt ülők 14,6 százaléka nézte.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!