4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az M1 nézettségét a nagyobb sportesemények rendre felhúzzák. A most zajló kézilabda EB azonban hiába nézettebb, mint egy átlagos műsor, még a középmezőny élére sem tudja húzni az M1-et. Más kérdés, hogy az egykor szebb napokat látott tehetségkutatók sem hoznak már annyi embert lázba.

A kereskedelmi csatornák tervei szerint valószínűleg a most is műsoron lévő tehetségkutatóknak kellene jelentősen megdobni a nézettséget, ám ez az X-Faktor és RTL Klub esetében nem igazán jött össze idén ősszel. Igaz, a TV2-nél is elsősorban azért tud a Rising Star húzni, mert a többi műsor a korábbiaknál jóval kisebb nézői aktivitást vált ki. Az elmúlt hetekben többször írtunk arról, hogy a korábban a döntő közeledtével akár minden második nézőt is elérő X-Faktor hanyatlása mögött mi állhat. Azt is viszonylag biztosan kijelenthetjük, hogy a jövő hét végére időzített döntő esetében talán minden harmadik néző elérése lehetséges, ám a 30 százalék feletti közönségarányt látványosan meghaladó eredmény már vaskos meglepetés lenne. Érdekes lesz az is, hogy vasárnap mit tud egymással kezdeni az X-Faktor és a műsort virtuálisan legyőző Rising Star.

A két tehetségkutató ugyanis az elmúlt hetekben szombaton, illetve vasárnap került adásba, így közvetlenül nem csaptak össze. A két program eredményeit ettől függetlenül folyamatosan összehasonlították (illetve tettük ezt mi is). Az eredmények pedig az X-Faktor számára közel sem voltak hízelgőek. A műsor ugyan szombatonként egy említésre méltó ellenfelet kapott a "szépemlékű" Játék határok nélkül, ám ennek ellenére látványosan leeresztett a jó kezdés után. A Rising star ezzel szemben ugyan kapott egy viszonylag erős felvezetést a Sztárban sztár jóvoltából, ám a második adástól "saját lábára kellett állnia". A műsor így csak a csatorna átlagához képest tudott magas számokat hozni, ugyanakkor egy 22-23 százalékos közönségarányt stabilan hozott eddig.


A kereskedelmi csatornákról áttérve a címben emlegetett kézilabda mérkőzésekre, úgy tűnik, a magyar csapatot szeretik ugyan a nézők, de a legjobb játékosa nélkül kevésbé tűnik vonzónak a meccsek nézése. A válogatott utolsó csoportmeccse volt a legnézettebb, ám a kereskedelmi célcsoportban elért 9 százalékos közönségarányt nem nevezhetjük kiemelkedően jónak. Összehasonlításképpen a labdarúgó válogatott bármilyen rosszul játszik egy-egy tétmeccsen, ennél mindig nagyobb érdeklődést vált ki. Más kérdés, hogy például az egyik legnagyobb respekttel rendelkező csapatunk, a vízilabda válogatott a nyári kontinensviadal alkalmával sem tudott "focis számokat" hozni.

A kézilabda csapat mérkőzései így is a csatorna átlagának a kétszerese körül teljesítettek, amivel felhúzták némileg az M1 közönségarányát. Ugyanakkor ez csupán arra volt elég, hogy ne a középmezőny sereghajtója legyen a csatorna, bár a két, RTL-csoporthoz tartozó kábelcsatornát, a Coolt, és a F+-t így sem sikerült megelőzni. Előbbit több, egykor az RTL-en is komoly nézettséget elérő sorozat (Dr. Csont, Mentalista), míg utóbbit régebbi sikerfilmek (Halálos fegyver 4, Tango és Cash) segítette.

A két nagy csatorna versenyében egyébként az RTL Klub továbbra is magabiztosan uralja a hétköznapokat, a kereskedelmi célcsoportban a fő vetélytárs közönségarányának a kétszeresét hozzák estéről-estére. Hétvégén ugyanakkor a TV2 is erősebb, és az immár szokásosnak mondható heti egy-egy győzelmet lehet a csatornák neve mögé biggyeszteni. Ennek köszönhetően főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 évese körében az RTL Klub 20,7 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 –t a készülékek előtt ülők 13,8 százaléka nézte átlagosan. A középmezőnyt újra a Cool vezeti (6,8% SHR), majd a F+ (5,1% SHR) következik. Ahogy fent említettük, az M1 a középmezőnyt sem tudja uralni (4,4% SHR), míg a csoport végén a Viasat 3 volt (3,3% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!