A kereskedelmi csatornák tervei szerint valószínűleg a most is műsoron lévő tehetségkutatóknak kellene jelentősen megdobni a nézettséget, ám ez az X-Faktor és RTL Klub esetében nem igazán jött össze idén ősszel. Igaz, a TV2-nél is elsősorban azért tud a Rising Star húzni, mert a többi műsor a korábbiaknál jóval kisebb nézői aktivitást vált ki. Az elmúlt hetekben többször írtunk arról, hogy a korábban a döntő közeledtével akár minden második nézőt is elérő X-Faktor hanyatlása mögött mi állhat. Azt is viszonylag biztosan kijelenthetjük, hogy a jövő hét végére időzített döntő esetében talán minden harmadik néző elérése lehetséges, ám a 30 százalék feletti közönségarányt látványosan meghaladó eredmény már vaskos meglepetés lenne. Érdekes lesz az is, hogy vasárnap mit tud egymással kezdeni az X-Faktor és a műsort virtuálisan legyőző Rising Star.
A két tehetségkutató ugyanis az elmúlt hetekben szombaton, illetve vasárnap került adásba, így közvetlenül nem csaptak össze. A két program eredményeit ettől függetlenül folyamatosan összehasonlították (illetve tettük ezt mi is). Az eredmények pedig az X-Faktor számára közel sem voltak hízelgőek. A műsor ugyan szombatonként egy említésre méltó ellenfelet kapott a "szépemlékű" Játék határok nélkül, ám ennek ellenére látványosan leeresztett a jó kezdés után. A Rising star ezzel szemben ugyan kapott egy viszonylag erős felvezetést a Sztárban sztár jóvoltából, ám a második adástól "saját lábára kellett állnia". A műsor így csak a csatorna átlagához képest tudott magas számokat hozni, ugyanakkor egy 22-23 százalékos közönségarányt stabilan hozott eddig.
A kereskedelmi csatornákról áttérve a címben emlegetett kézilabda mérkőzésekre, úgy tűnik, a magyar csapatot szeretik ugyan a nézők, de a legjobb játékosa nélkül kevésbé tűnik vonzónak a meccsek nézése. A válogatott utolsó csoportmeccse volt a legnézettebb, ám a kereskedelmi célcsoportban elért 9 százalékos közönségarányt nem nevezhetjük kiemelkedően jónak. Összehasonlításképpen a labdarúgó válogatott bármilyen rosszul játszik egy-egy tétmeccsen, ennél mindig nagyobb érdeklődést vált ki. Más kérdés, hogy például az egyik legnagyobb respekttel rendelkező csapatunk, a vízilabda válogatott a nyári kontinensviadal alkalmával sem tudott "focis számokat" hozni.
A kézilabda csapat mérkőzései így is a csatorna átlagának a kétszerese körül teljesítettek, amivel felhúzták némileg az M1 közönségarányát. Ugyanakkor ez csupán arra volt elég, hogy ne a középmezőny sereghajtója legyen a csatorna, bár a két, RTL-csoporthoz tartozó kábelcsatornát, a Coolt, és a F+-t így sem sikerült megelőzni. Előbbit több, egykor az RTL-en is komoly nézettséget elérő sorozat (Dr. Csont, Mentalista), míg utóbbit régebbi sikerfilmek (Halálos fegyver 4, Tango és Cash) segítette.
A két nagy csatorna versenyében egyébként az RTL Klub továbbra is magabiztosan uralja a hétköznapokat, a kereskedelmi célcsoportban a fő vetélytárs közönségarányának a kétszeresét hozzák estéről-estére. Hétvégén ugyanakkor a TV2 is erősebb, és az immár szokásosnak mondható heti egy-egy győzelmet lehet a csatornák neve mögé biggyeszteni. Ennek köszönhetően főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 évese körében az RTL Klub 20,7 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 –t a készülékek előtt ülők 13,8 százaléka nézte átlagosan. A középmezőnyt újra a Cool vezeti (6,8% SHR), majd a F+ (5,1% SHR) következik. Ahogy fent említettük, az M1 a középmezőnyt sem tudja uralni (4,4% SHR), míg a csoport végén a Viasat 3 volt (3,3% SHR).
mfor.hu