4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az RTL Klub tehetségkutatója ezúttal szemtől-szembe is megküzdött a Sztárban sztárral, és az RTL-es műsor lett a győztes.

Egy héttel korábban úgy tűnt, hogy beérheti az RTL Klubot a legfontosabbnak tartott célcsoportban és időszakban a TV2, ám elég volt vasárnap is bedobni az X-Faktort, a gyökeres változáshoz. A két nagy csatorna között ugyanis főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 közötti korcsoportban ismét jelentősen megnőtt a különbség. Más kérdés, hogy ezt minden hétvégén aligha tudja megjátszani az RTL - noha ezen a héten vasárnap este dől el, hogy kik kerülnek be az élő adásokba, ezért jó számokat hozhat újra a műsor -, így a következő időszakban ismét szűkülhet a közöttük lévő különbség.

Az RTL Klub és a TV2 közötti hétvégi csata szombaton csak névleges volt, hiszen az X-Faktor ellenében esélye sem volt a vele egyidőben futó vígjátékoknak (Man in black 3, Drágám add az életed). A vasárnap viszont azért volt izgalmas, mert a tehetségkutató az elmúlt évek legsikeresebb TV2-es műsorával mérte össze az erejét, ami akkor is igaz, ha az idei évre kevesebb celeb és több, a nagyközönség számára kevésbé ismert fiatal kapott szerepet. A Sztárban sztár első adásainak mutatói is bizonyították, hogy a közönség kedveli a műsort, hiszen az idei év legjobb TV2-s számait hozták. Vasárnap azonban a kereskedelmi célcsoportban az X-Faktor diadalmaskodott.

Rózsaszín kupolák "lepik el" az országot

A hét legnézettebb műsorainak versenyét simán vitte a tehetségkutató szombati adása, amely a teljes népességben 1,2 millió feletti nézőszámmal büszkélkedhet, az eddig hasonló számokat hozó Sztárban sztár becsúszott az 1 milliós szint alá. A kereskedelmi célcsoportban még simább volt a küzdelem, hiszen míg az RTL műsora a félmilliós szinthez közelített, addig a TV2 legsikeresebb adása 335 ezer nézővel be kellett, hogy érje.


A TV2 persze nem csak a hétvégén bukta el ezt a hete, hiszen a hétköznapokon sem tudott úgy tapadni az RTL-re, ahogy azt például egy héttel korábban tette. A Survivor nagyon stabilon hozza a 20 százalék feletti közönségarányt, amely a csatorna átlagánál erősebb. A vele azonos idősávban futó Séfek séfe egyedül a pénteki fináléra hozott erős számokat, egyébként tisztes távolból figyelte a versenytársat. Ennél jobban teljesített – mondhatni szokás szerint – az Áll az alku, amely a vele egy idősávban futó Barátok közt epizódokat megszorongatta még a kereskedelmi célcsoportban is. A műsor egyébként már csak egy hétig lesz képernyőn, a jövő héten váltja az 50 milliós játszma. Változás lesz viszont már ezen a héten, hogy a Drágám add az életed című showműsor helyett jön a Vigyázat gyerekkel vagyok. Az Ördög Nóra vezette műsor volt tavasszal messze a legsikeresebb hétköznapi programja a TV2-nek. Így érdekes lesz megfigyelni, hogy a magasabb nézettséget biztosító műsorok után milyen számokat tud majd produkálni.

Lesz egy érdekes változás is, hiszen az RTL Klub bejelentette, hogy 20 éves évfordulójára megújul. Magyarország piacvezető televízió csatornája ugyanis 1997 októberében kezdte meg a sugárzását. Azóta is a folyamatos innováció és minőségi tartalom jellemzi, ezért is időzítette erre az alkalomra az új arculat bevezetését a csatorna, amellyel a műsorok közti blokkokban, a műsor ajánlójában és az RTL Klub promóciós megjelenésein is találkozhatnak majd a nézők.

Munkában az X-Faktor mentorai

"Az RTL klubot mindig is a sokszínűség jellemezte, minden pillanatban ott vagyunk a nézőinkkel és változatos kikapcsolódást nyújtunk minden korosztálynak. Ezt a változatosságot tükrözi az új arculatunk is, és bízunk benne, hogy nézőink számára is örömteli  perceket szerez majd. Az arculat megjelenésének fontos szerepe van egy csatorna beazonosíthatóságában és biztos állandóságot jelent a folyamatosan változó műsorok között" - mondta Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes.

A számokra visszatérve a 39. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert. A képernyők előtt ülők átlagosan 19,4 százaléka követte a csatornát. Visszacsúszott ugyanakkor a TV2, amely ezúttal átlagban a nézők 12,3 százalékát szerezte meg. Az RTL erősebb kábelcsatornája továbbra is a F+ (5% SHR), míg a Cool (3% SHR) immár komoly lemaradással követi. A középmezőny végén a Duna TV (2% SHR) beelőzte a Viasat3-at (1,9% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!