
Az újszerű kocsik a tervek szerint a Dunántúlon járnak majd: a Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa, és a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vonalon közlekednek, leváltva az elöregedett balatoni járműparkot is. Az első húsz kocsi a mai napon érkezett Magyarországra. A vasúttársaság tíz éves, 2013-ig szóló járműfejlesztési stratégiája a járműhiány megszűntetésére és az elöregedett járművek fenntartása helyett egy költségtakarékosabb üzemeltetésre irányul - áll a cég sajtóközleményében.
A járművek 3 év bérleti viszony után jelképes értéken kerülnek át a MÁV Zrt. tulajdonába. A pénzügyi lízing törlesztése egyenletes féléves ütemekben, hét féléven keresztül történik, a fizetés fedezetét az éves terv biztosítja, a kocsik beszerzési ára 13 millió euró. A projekt gazdaságosságát jelzi, hogy a MÁV használatában lévő személykocsik felújítása a használt kocsik vételárának hatszorosába, míg a vezérlő-kocsik esetében akár négyszeresébe is kerülne.
250 kocsi érkezik idén
A 300 kocsi leszállítása a mai napon megkezdődött, ez után szintén húszasával, kéthetes ütemezéssel érkeznek a kocsik az országba. Az előzetes tervek szerint idén 250 jármű érkezik meg, amelyek közül 100 kocsi már ebben az évben, a többi 2007 első felében áll forgalomba. A hazai forgalomba helyezéshez a járművek átalakítása, honosítása szükséges, azaz festés, magyar jelzések feltűntetése, lépcső-, fűtés- és világítás-átalakítás. A fővizsgát követően kerülnek a járművek a telepállomásukra, Pécsre és Nagykanizsára.