2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német médiavilágban továbbra is az RTL-t kedvelik legjobban a nézők. A nézettségi listát a csatorna showműsorai és futball-közvetítései vezetik.

A kölni székhelyű médiaóriás múlt évben piacvezető volt Németországban: 14.9 százalékos piaci részesedést mondhatott magáénak. Őt a két közszolgálati adó, az ARD (14.1 százalék) és a ZDF (13.3 százalék) követte, a negyedik helyet a SAT 1 (10.2 százalék), az ötödiket a PRO 7 (7.1 százalék) szerezte meg.

Az RTL a reklámbevétel szempontjából kiemelkedően fontos 14-19 éves célcsoport körében is vezető helyen zárta az évet. A 18.2 százalékos részesedés 0.6 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez viszonyítva. Ebben a kategóriában a PRO 7 (12 százalék) és a SAT 1 ( 11.6 százalék) került még fel a képzeletbeli dobogóra, az ARD-nek (8.7 százalék) és a ZDF-nek (7.6 százalék) meg kellett elégednie a negyedik, illetve az ötödik hellyel. A VOX 5 százalékot, a Kabel 1 nevű adó pedig 4.9 százalékot kaparintott meg 2003-ban.

Az ARD legsikeresebb műsorai a sportközvetítések voltak: a Németország - Skócia, illetve a Feröer-szigetek - Németország EB-selejtezőt 15.18 millió néző (48.8 százalék) követte végig a képernyő előtt, a női futballválogatott világbajnoki döntőjét 10.36 milliónyian (33.5 százalék) izgulták végig. A közszolgálati adó egyes csatornáján futó híradó, a "Tagesschau" 9.83 millió nézőt vonzott.

A ZDF-nél a "Fogadunk, hogy...?" klasszikus show volt a legsikeresebb tavaly, azt a közönség 16.19 százaléka választotta. A SAT 1-nél pedig a saját gyártású "Lengedei csoda" című program aratott hatalmas sikert.

Az RTL 1998 óta a legsikeresebb évet zárta a múlt évben. Az adó a "Németország keresi az új szupersztárt" című show-jával érte el a legnagyobb sikert: az első rész március 8-i záró műsorát 12.8 millióan látták. A toplista elején található Günther Jauch "Legyen Ön is milliomos!" vetélkedője is, amely átlagosan 10.98 milliós közönséggel büszkélkedhetett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!