A kölni székhelyű médiaóriás múlt évben piacvezető volt Németországban: 14.9 százalékos piaci részesedést mondhatott magáénak. Őt a két közszolgálati adó, az ARD (14.1 százalék) és a ZDF (13.3 százalék) követte, a negyedik helyet a SAT 1 (10.2 százalék), az ötödiket a PRO 7 (7.1 százalék) szerezte meg.
Az RTL a reklámbevétel szempontjából kiemelkedően fontos 14-19 éves célcsoport körében is vezető helyen zárta az évet. A 18.2 százalékos részesedés 0.6 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez viszonyítva. Ebben a kategóriában a PRO 7 (12 százalék) és a SAT 1 ( 11.6 százalék) került még fel a képzeletbeli dobogóra, az ARD-nek (8.7 százalék) és a ZDF-nek (7.6 százalék) meg kellett elégednie a negyedik, illetve az ötödik hellyel. A VOX 5 százalékot, a Kabel 1 nevű adó pedig 4.9 százalékot kaparintott meg 2003-ban.
Az ARD legsikeresebb műsorai a sportközvetítések voltak: a Németország - Skócia, illetve a Feröer-szigetek - Németország EB-selejtezőt 15.18 millió néző (48.8 százalék) követte végig a képernyő előtt, a női futballválogatott világbajnoki döntőjét 10.36 milliónyian (33.5 százalék) izgulták végig. A közszolgálati adó egyes csatornáján futó híradó, a "Tagesschau" 9.83 millió nézőt vonzott.
A ZDF-nél a "Fogadunk, hogy...?" klasszikus show volt a legsikeresebb tavaly, azt a közönség 16.19 százaléka választotta. A SAT 1-nél pedig a saját gyártású "Lengedei csoda" című program aratott hatalmas sikert.
Az RTL 1998 óta a legsikeresebb évet zárta a múlt évben. Az adó a "Németország keresi az új szupersztárt" című show-jával érte el a legnagyobb sikert: az első rész március 8-i záró műsorát 12.8 millióan látták. A toplista elején található Günther Jauch "Legyen Ön is milliomos!" vetélkedője is, amely átlagosan 10.98 milliós közönséggel büszkélkedhetett.
Németországban is az RTL vezet
A német médiavilágban továbbra is az RTL-t kedvelik legjobban a nézők. A nézettségi listát a csatorna showműsorai és futball-közvetítései vezetik.