
A cég jelenleg összesen 45 milliárd eurót fordít új konstrukciókra, terjeszkedésre vagy a helyszínek modernizációjára. Franciaországban két, Magyarországon pedig egy új nemzetközi HUB létesül. További nagyarányú fejlesztés megy végbe Dániában, Németországban és Lengyelországban.
"Európai térségben gondolkodunk"A fentieken túlmenően a csomagszállító cég pán-európai forgalmát is átszervezi: "Európai térségben gondolkodunk" - magyarázza Rico Back, a GLS B.V. vezérigazgatója. "Célunk, hogy immár valamennyi fontos európai gazdasági régióban egyöntetűen 24 órán belül tudjuk teljesíteni a megbízásokat, függetlenül a célországtól. Ennek érdekében a jövőben nemcsak közúton kapcsoljuk össze piacainkat, hanem nagyobb távolságok esetében már repülőutakkal is. Az Euro 48 projekt keretében egy egész nappal rövidítettük le a teljesítést olyan közép-európai küldemények esetében, amelyeknek két államhatáron kell áthaladniuk" - mondja a vezérigazgató.
Megújuló IT eszközök
Az IT szektor a GLS másik nagy befektetési területe, valamennyi folyamatot jelentős informatikai támogatás követ. A csomagok szállításához illetve gyűjtéséhez 18 000 új, leolvasó funkcióval is ellátott mobil terminált, a központokban illetve depókban pedig 5000 szkenner állomást telepítettek. 2008 végére 18 ország GLS vállalatánál végezik el a felszerelés cseréjét és a létesítmények teljes megújítását összesen 20 milliárd euró értékben.