2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány első hetében 70 ezren váltottak biztosítót a netrisk.hu internetes alkusznál, míg egy évvel ezelőtt 30 ezer váltásra került sor az első héten. Ez alapján az idei váltók száma elérheti az egymilliót a múlt évi mintegy 700 ezer után - mondta Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezetője hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.

Az eddigi kalkulációk alapján legjobb árakat kínáló biztosítók sorrendje: KÖBE, Uniqa, Aegon és Allianz, ugyanakkor a legtöbb szerződést az Allianz, az Uniqa az Aegon és a Generali kötötte - ismertette az adatokat az ügyvezető.

Az új szerződések aránya a CLB on-line alkusznál is megegyezik a netrisk adataival. A CLB az MTI-hez eljuttatott közleményében azt közölte, hogy az új szerződések 21,5 százaléka jut az Allianzra, 16,2 százaléka az Uniqára, míg az Aegon részesedése 14,3 százalék. Itt viszont negyedik a Genertel 9,4 százalékkal.

Haraszti Zsolt négy tényezővel magyarázta a nagy váltási hajlandóságot. Az első az, hogy nem várt és jelentős árcsökkentésre került sor. Az egy évvel ezelőtti 31 ezer forintról most 25 ezer forintra csökkent az átlagdíj. Szintén nem volt várható, hogy a nagy biztosítók is beszállnak az árversenybe. A harmadik tényező az, hogy az autósok tájékozottabbak lettek, a negyedik pedig, hogy egyszerű a biztosító váltás. Ez utóbbi az internetes alkuszokon keresztüli váltást jelenti, ahol egy írásbeli meghatalmazás után az alkusz mindent elvégez, így felmondja a régit, és megköti az új szerződést.

Az internetes díjkalkuláció és szerződéskötés népszerűségét mutatják a Google kereső adatai is. A tájékoztatón Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi üzletfejlesztési igazgatója elmondta, az idén arányában ötször annyian kerestek rá novemberben a "kötelező biztosítás" kategóriára, mint egy évvel ezelőtt. Az idén már többen kerestek rá a kgfb kalkulátorra, mint magára a biztosításra. A biztosítók közül az Allianzra kerestek rá legtöbben az idei kampányidőszakban eddig.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!