2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Magyarországon 730 ezer fő használja az intenetet, mintegy 80 százalékuk az iskolában vagy a munkahelyen.

Magyarországon 730 ezer fő használja az intenetet, mintegy 80 százalékuk az iskolában vagy a
munkahelyen - összegezte Máth András, a Netsurvey Internet-kutató Intézet ügyvezető igazgatója az
idén ősszel készített iBasic 2000 nevű felmérésük eredményeit. Hozzátette: az iBasic 2000-ret 2.500
fő személyes megkérdezésével 9 magyarországi internetszolgáltató céggel közösen készítette a
Netsurvey, ez egyben az első, teljes körű kutatás az internet magyarországi használóiról. A
felmérésből kiderül: leginkább a 30 év alattiak, az átlagnál kvalifikáltabbak és a vagyonosabbak
használják a világhálót. A kutatás szerint 160 ezren naponta, körülbelül 120 ezren hetente többször,
90 ezren pedig hetente egyszer lépnek fel a hálóra. Az internetezés célja elsősorban böngészés,
keresés, vagy elektronikus levelezés, de emellett egyre nagyobb szerepet kap a munkához, illetve a
tanulmányokhoz kapcsolódó weboldalak keresése is.

A kutatás szerint a 15-17 évesek leggyakrabban játékra, chatelésre és zenehallgatásra használják a
világhálót, míg a 18-29 évesek a videónézést, a zenehallgatást és a programok letöltését helyezik
előtérbe. A 30 év felettiek leginkább munkához szükséges anyagokat és termékinformációkat
keresnek a világhálón. Máth András rámutatott arra, hogy a férfiak és a nők aránya jelenleg 57 és
43 százalék, ez az arány azonban becslése szerint 1-2 éven belül kiegyenlítődik. Az interneten a
világhálót használók 10 százaléka vásárolt már, többségük könyvet, CD-t és számítástechnikai
termékeket rendelt meg, de egyre növekszik a készételeket, játékokat és repülőjegyeket vásárlók
aránya is.

A sajtótájékoztatón az ügyvezető igazgató újságírói kérdésre elmondta: a Netsurvery Internet-kutató
Intézetet 2000 júniusában alapította a Szonda Ipsos és a GfK Hungária Piackutató Intézet. Fő
tevékenysége on-line kutatások lebonyolítása és elemzések készítése. Terveik szerint az internet
magyarországi használatáról évente vagy félévente készítenek majd hasonló felméréseket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!