Fordult a trend a 15. héten a két legnagyobb kereskedelmi televízió versenyében: ahogy az év első hónapjaiban, úgy most megint a TV2-nek sikerült javítania a korábbi hetek teljesítményén. A piacvezető csatornát főműsoridőben (18,30-23 óra között) a kereskedelmileg preferált 18-49-es csoportban a nézők 28,9 százaléka választotta, míg a TV2 23,4 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL Klub a múlt héten két százalékot veszített, míg vetélytársa 6 százalékot javított, derült ki a TV2 közleményéből.
Ami a középmezőny csatornáit illeti, ezek mindegyike 5 százalék alatt teljesítettek: az M1 4,7 százalékot, a Film+ 4,2 százalékot, a Viasat 3,4 százalékot, míg a Cool 3,4 százalékot ért el, írja az RTL Klub közleménye.
Az esti műsorfolyamokat továbbra is az RTL Klub uralta, igaz az esti híradók versenyében többször fejet kellett hajtania a TV2 hasonló műsora előtt. A Tények hétköznap háromszor: hétfőn, kedden és pénteken is legyőzte a Híradót. Ami a műsorfolyam további részét illeti, a TV2 csak a szokásos szerda esti sikerének örülhetett. A Mr és Mrs továbbra sem talált fogást a Vacsoracsatán, más kérdés, hogy a TV2 a jövőben pihenteti a programot, és újra vetélkedővel próbálkoznak, hétfőtől ismét az Áll az alku kerül képernyőre. Az esti programok tekintetében a Barátok közt igazi állócsillag, folyamatosan kiváló számokat hoz.
Ami a kronológiai történéseket illeti, hétfőn a korábban sokszor igen jól szereplő NCIS ezúttal igen erős konkurenciát kapott Győzike személyében, bár a két program között viszonylag kis különbség volt. Kedden az RTL sikersorozata a Mentalista tarolt, jócskán ráverve nyert a konkurens műsorára.
A TV2 csúcspillanatait megint szerda este érdemes keresni, kikezdhetetlen Doktor House – Született feleségek páros ugyanis hozta a tőle megszokottat, a mogorva dokinak 615 ezer nézőt sikerült a 18-49-es korosztályból a képernyők elé vonzani (30,9% SHR), a Lila akác köz asszonyai pedig késő éjjel is megtartottak ebből 420 ezret (27,8% SHR).
A piacvezető kereskedelmi csatorna legerősebb napja a szombat volt. A jó eredményt Jason Statham és Tarzan szállították. (A szállító 37,3% share, Tarzan 35,3%). A második számú csatorna a hétvége első napján nagyon mellé lőtt a monumentális történelmi filmmel, a Spartacus ugyanis 20 százalékponttal rosszabb számokat hozott, mint az RTL Klub filmjei.
A TV2 azonban ezúttal vasárnap visszavágott, a Napló kiemelkedő 33,3 százalékos közönségaránnyal hagyta helyben a Cobra 11-et (28,9% SHR). Majd az esti filmek versenyében is fölényes sikert könyvelhetett el, a Poszeidón c. RTL-es katasztrófafilmmel (23,4% SHR) szemben a Földre szállt boszorkány 34,6 százalékos közönségaránnyal, 727 ezer nézővel lett a hét filmje. Ráadásul Hajdú Péter Frizbije, benne a Daróczi Dávid édesapjával készült interjúval lényegesen több nézőt érdekelt, mint a Heti hetes nagyágyúi, akik 21 százalékos közönségaránnyal kellett, hogy beérjék, a Frizbi 29 százalékával szemben.
Menedzsment Fórum