Nickelodeon néven nyit meg jövő tavasszal a floridai Disney World közelében az egykori Holiday Inn családi apartmanszálló, melynek ágyait a kábelcsatorna már bőszen hirdeti az Egyesült Államokban, tudósít a New York Times. Az InterContinental szállodalánchoz tartozó hotel egyelőre nincs meggyőződve arról, hogy a márka mágnesként vonzaná a vendégeket.
A Nickelodeon azonban úgy döntött, a márka legújabb megjelenési formájában a nyaraláshoz kíván kapcsolódni. Jeff Dunne, a cég elnöke szerint a szálloda beleillik a Nickelodeon azon filozófiájába, hogy mindenhol jelen legyen, ahol a gyerekek megfordulnak. A hotel, mint a nyaralás helyszíne, ráadásul azt a fontos követelményt is teljesíti, hogy mély benyomást keltsen a gyerekekben.
"Ez nem csak arról szól, hogy átírjuk a feliratot a szálloda bejárata felett" mondja Howard Smith, a Nickelodeon rekreációs elnökhelyettese. "Sokkal inkább újfajta élményeket kínálunk." Az új élmény többek között azt jelenti, hogy az apartmanok gyerekszobáinak falán a Nickelodeon rajzfilmjeiből ismert karaktereket festenek, rajzfilmhősnek öltözött színészek szórakoztatják a gyerekeket a reggelinél, a felnőtteket pedig a Nick at Nite bár várja esténként.
A csatorna azt is fontolóra veszi, hogy a modellt kiterjeszti más szállásadó helyekre is. "Bármelyik hely alkalmas, amelyre nagy számban látogatnak a gyerekek és családjaik, ezért ezeket mind megvizsgáljuk. Dönteni azonban csak azután fogunk, ha ezt a szállodát megnyitottuk, és sikeresen működik mondta el Smith a New York Times-nak.
Az ötlet persze a legkevésbé sem új: a Disney vidámparkok is rajzfilmek alapján épültek, a márka felhasználásával. Azonban egyre inkább előtérbe kerül az efféle marketing, hiszen a cégeknek nehezedik a dolguk a fogyasztókkal való kapcsolatteremtés terén. New York-ban például egy Location nevű helyet bérelhetnek ki azok a márkák, amelyek nem rendelkeznek saját bolttal. Az első bérlő az élvezeti cikkekkel kereskedő Diageo lesz, amely a Crown Royal whiskey-t ingyen hajvágással és egyéb borbély-szolgáltatásokkal promotálja.
(Menedzsment Fórum)
Nickelodeon szálloda: nem csak gyerekeknek
A Nickelodeon rajzfilmcsatorna legújabb marketingötlete segítségével kézzelfogható formában is eljuttatná üzenetét a fogyasztókhoz: méghozzá egy szállodalánc márkázásával.