A VDSZSZ eredeti követelése tíz százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
A követelések nyomatékosítására a VDSZSZ február 1-jén kezdett meghatározatlan idejű sztrájkot, amelyet időközben többször is felfüggesztett.
A pénteki egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta: nem közeledtek az álláspontok, a tulajdonos korábbi ígéreteit nem váltotta be, nem tette lehetővé a MÁV menedzsmentje számára, hogy a szakszervezettel egyezségre jusson. Informális találkozók már voltak a tulajdonos képviselőjével, de sajnos, ez eddig nem hozott eredményt - tette hozzá.
Bárány Balázs elmondta: a tárgyaláson jelezte a munkáltatóknak, hogy számítsanak a sztrájk folytatására, ha nem lesz elmozdulás. A most kitűzött tárgyalási forduló időpontja - azaz július 22-e - előtt is lehet egyeztetni, ha van lehetőség a megegyezésre.
A VDSZSZ alelnöke időpont említése nélkül elmondta: testületeikkel megvitatják a helyzetet, s nagy valószínűséggel folytatni fogják a sztrájkot.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalás után úgy nyilatkozott, a vasúttársaság reméli, hogy a szakszervezet az utasok nyári üdülését nem fogja tönkretenni egy sztrájkkal, illetve belátja a követelések irrealitását.
A vasúttársaságnak nem áll módjában a szakszervezeti követeléseket teljesíteni, hiszen azokra nincs anyagi forrása és a MÁV szerint azoknak nincs jogi alapja sem. Megjegyezte: az utasokra sem hárítható át a követelések teljesítésének többletköltsége.