A társaság eladásai 2008 azonos időszakához képest az idén 27 százalékkal nőttek, és elérték a 4.500 darabot. A vállalat szállítmányozókból, kereskedelmi láncokból álló, hagyományosnak nevezhető ügyfélköre közműszolgáltatókkal, más szolgáltató- és gyártó cégekkel bővült.
Az 1997-ben alakult, 100 százalékban magyar tulajdonú Secret Control GPS Kft. Magyarországon mintegy 40 százalékos részesedéssel rendelkezik, a táraság közleménye szerint ezzel piacvezető a nyomkövetési és vagyonvédelmi célú GPS szolgáltatás területén. A cég 2008-as bruttó árbevétele 1,2 milliárd forint volt, alkalmazottainak száma mára elérte a 80-at.
A közlemény szerint látványosan nő a GPS alapú autós nyomkövetés magyarországi piaca. A flottakövetés alkalmazása gyorsan megtérülő beruházás, ezért egyre népszerűbb a sok autóval rendelkező vállalatok körében.
Az eladások csaknem negyedével nőttek, a lehetőségeket pedig jól jelzi, hogy a magyar piac 20 százalékos lemaradásban van a szintén bővülő nyugat-európaihoz képest.
Jelenleg a teljes hazai járműparkból a becslések szerint összesen 55 ezerben lehet valamilyen GPS alapú nyomkövető, amely a többmilliós teljes autóállományt tekintve elenyésző. Jobb a helyzet a mintegy 800 ezer hazai céges autó esetében, amelynek nagyjából öt százalékában, 40 ezer járműben fut flottakövető rendszer. Ezzel szemben Nyugat-Európában a vállalati járművek 25, de Németországban például 30 százaléka rendelkezik flottakövetéssel. Magyarországon alig három éve az összes beépített GPS nyomkövető berendezések száma még csak 30 ezer körül lehetett, a fejlődés tehát így is dinamikus.
MTI/Menedzsment Fórum