Az elmúlt évben egymást követték a nagy felvásárlások. A látványos bejelentések mögé nézve úgy tűnik, hogy a gyors növekedés nem mindig maga a diadalmenet. A legtöbb esetben ráadásul a munkavállalók ás ügyfelek érdekei gyakran alapvetően eltérnek a pénzügyi körök elvárásaitól.
Az elmúlt években szinte divatba jöttek a nagy felvásárlások és egyesülések. .Ennek hatására egyesekben az a benyomás alakulhatott ki, hogy az olyan, hagyományos értékmérők, mint a bizonyított szakértelem, a technológiai felkészültség másodlagossá váltak. Bár a felvásárlások révén valóban gyorsan gyarapítható az ügyfélkör, látványosan nőhet az árbevétel, a növekedés menedzselése - kifelé és befelé egyaránt - olyan feladatokat ró a menedzsmentre, melynek a tapasztalatok alapján csak kevesen képesek megfelelni.
Az óriási egyesülések, felvásárlások valójában nem az ügyfelek érdekeit szolgálják, sokkal inkább a pénzügyi köröknek szólnak. A gyakran rosszul menedzselt egyesülési/felvásárlási folyamatok következményei viszont annál jobban sújtják az ügyfeleket. A hasonló üzleti körben, de világosan elkülönülő fókusszal működő cégek egyesülése megzavarhatja a már világos, letisztult piacot. A rendezetlenné váló, a kívülről érkező vállalati kultúrát integrálni képtelen vállalat elvesztheti ügyfeleivel kiépített kiváló kapcsolatait.
Egy akvizícióval való növekedés sok időt, pénz és odafigyelést igényel. Egy nagy, illetve globális cégnek a tudás, a képességek és a szolgáltatások megfelelő menedzselését, fejlesztését párhuzamosan több országban - esetenként több földrészen - kell megvalósítania.
Egy cég növekedése 200-ról 1500 főre olyan mértékben megváltoztatja vállalati kultúrát és a működési modellt, hogy a teljes átalakulás akár éveket is igénybe vehet.
Nem árt tehát fenntartással fogadni a felvásárlásokkal kapcsolatos, lelkes híreket. Az üzleti életben nem a Godzilla film szlogenje érvényes. (Nem) a mértet a lényeg!
Növekedési fájdalmak
Az elmúlt évben egymást követték a nagy felvásárlások. A látványos bejelentések mögé nézve úgy tűnik, hogy a gyors növekedés nem mindig maga a diadalmenet. A legtöbb esetben ráadásul a munkavállalók ás ügyfelek érdekei gyakran alapvetően eltérnek a pénzügyi körök elvárásaitól.