2000. december 11. 11:00

Az elmúlt évben egymást követték a nagy felvásárlások. A látványos bejelentések mögé nézve úgy tűnik, hogy a gyors növekedés nem mindig maga a diadalmenet. A legtöbb esetben ráadásul a munkavállalók ás ügyfelek érdekei gyakran alapvetően eltérnek a pénzügyi körök elvárásaitól.

Az elmúlt évben egymást követték a nagy felvásárlások. A látványos bejelentések mögé nézve úgy tűnik, hogy a gyors növekedés nem mindig maga a diadalmenet. A legtöbb esetben ráadásul a munkavállalók ás ügyfelek érdekei gyakran alapvetően eltérnek a pénzügyi körök elvárásaitól.


Az elmúlt években szinte divatba jöttek a nagy felvásárlások és egyesülések. .Ennek hatására egyesekben az a benyomás alakulhatott ki, hogy az olyan, hagyományos értékmérők, mint a bizonyított szakértelem, a technológiai felkészültség másodlagossá váltak. Bár a felvásárlások révén valóban gyorsan gyarapítható az ügyfélkör, látványosan nőhet az árbevétel, a növekedés menedzselése - kifelé és befelé egyaránt - olyan feladatokat ró a menedzsmentre, melynek a tapasztalatok alapján csak kevesen képesek megfelelni.

Az óriási egyesülések, felvásárlások valójában nem az ügyfelek érdekeit szolgálják, sokkal inkább a pénzügyi köröknek szólnak. A gyakran rosszul menedzselt egyesülési/felvásárlási folyamatok következményei viszont annál jobban sújtják az ügyfeleket. A hasonló üzleti körben, de világosan elkülönülő fókusszal működő cégek egyesülése megzavarhatja a már világos, letisztult piacot. A rendezetlenné váló, a kívülről érkező vállalati kultúrát integrálni képtelen vállalat elvesztheti ügyfeleivel kiépített kiváló kapcsolatait.

Egy akvizícióval való növekedés sok időt, pénz és odafigyelést igényel. Egy nagy, illetve globális cégnek a tudás, a képességek és a szolgáltatások megfelelő menedzselését, fejlesztését párhuzamosan több országban - esetenként több földrészen - kell megvalósítania.
Egy cég növekedése 200-ról 1500 főre olyan mértékben megváltoztatja vállalati kultúrát és a működési modellt, hogy a teljes átalakulás akár éveket is igénybe vehet.

Nem árt tehát fenntartással fogadni a felvásárlásokkal kapcsolatos, lelkes híreket. Az üzleti életben nem a Godzilla film szlogenje érvényes. (Nem) a mértet a lényeg!

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.