Szenczi György, a MentorPartner ügyvezető partnere egy háttérbeszélgetésen elmondta, hogy az idén tavasszal végzett kutatás a kis- és középvállalatok energiapiaci aktivitását és fogyasztói viselkedését vizsgálta. Az előzetes megállapítás szerint a kkv-k nem eléggé ambiciózusak, pedig a gazdasági válság miatt javult alku pozíciójuk.
"A nagy ügyfelek elfogytak", a kereskedők már a következő kategória, a kkv-k felé fordulnak - mondta a szakértő. A remények szerint két-három év múlva már a lakosságért is megindul a verseny - tette hozzá.
Pintér Éva, a Bell Research ügyvezető igazgatójának tájékoztatása szerint 800-as reprezentatív mintán végezték az országos vizsgálatot ágazati és létszámarányosan. A kutatási eredményeket június közepén konferencián ismertetik, ahol téma lesz az is, hogy az energiapiaci szabályozók mellett milyen technológiai eszközökkel lehetne segíteni a versenyt.
MTI