1p

A Nokia és a Motorola, a két legnagyobb mobiltelefon-gyártó tovább növelte piaci részesedését konkurensei rovására.

A piacvezető Nokia két százalékponttal 33,6 százalékra növelte részesedését 77,06 millió készülék eladásával az elmúlt negyedévben - írja a Gartner piackutató cég. A Motorola részesedése 4,2 százalékponttal 21,9 százalékra bővült 20,17 millió készülék értékesítésével. A negyedév kimagasló nyertesének ezzel a Motorola számít.

A mobiltelefon készülékek forgalma a második negyedévben 18,3 százalékkal 229 millió darabra emelkedett, azaz ütemében elmaradt az első negyedévi 23,8 százalékos növekedéstől. Értékesítésének kismértékű növekedése ellenére is veszített piaci részesedéséből a Samsung (11,1 százalék) és az LG (6,3 százalék). A BenQ/Siemens piaci részesedése egyharmadával 3,2 százalékra romlott le. A Sony Ericsson viszont kismértékben növelni tudta piaci részesedését. Az idei év egészére a Gartner 960 millió darabos világpiaci értékesítéssel számol.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!