2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tíz napon belül folytatja a határozatlan idejű országos vasutassztrájkot a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), ha a két fő követelésben a következő napokban nem lesz megállapodás - jelentette be Gaskó István, a szakszervezet elnöke csütörtökön, a szakszervezeti elnökség ülését követően.

Megismételte: fő követelésük, hogy minden vasutas kapjon 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. Követelik továbbá a kiszervezett MÁV-leányvállalatoknál a 10 százalék kiszervezési pótlékot.

Gaskó István elmondta, hogy az egyeztetést a munkaügyi vitáról a MÁV-val pénteken folytatják, és kezdeményezik a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról is a tárgyalást.

Elhangzott: a munkabeszüntetés időpontját a következő elnökségi ülésen határozzák meg. Az elnökség a tárgyalások menetétől függően fog ülésezni.

A VDSZSZ elnöke elmondta: az elnökség értékelése szerint a MÁV felelőssége, hogy a fő követelésekről eddig nem született megállapodás. Úgy látják, a munkáltató részéről hajlandóság sincs a megegyezésre, ezért nyúlnak ismét a nyomásgyakorlás eszközéhez.

Gaskó István kitért arra, hogy a szakszervezet tíz napon belül tárgyalásokat kezdeményez Molnár Csaba közlekedési miniszterrel is.

A VDSZSZ elnöke a sajtótájékoztatón megjegyezte, nehezíti a tárgyalást - bár nem része a sztrájkkövetelésnek -, hogy a MÁV mindössze 1,8 százalék keresetnövekedést ajánl a 2009. évre, ami jelentősen alatta marad az Országos Érdekegyeztető Tanácsban emlegetett 4-5 százalékostól.

Gaskó István kitért arra, hogy a VDSZSZ szerint a közszféra követelési jogosak, ezért a következő időszakban összehangolják a lépéseiket az érintett szakszervezetekkel.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: a MÁV rendszeresen azzal utasítja el a MÁV Cargo privatizációs bevételével kapcsolatos szakszervezeti követelést, hogy azt fejlesztésre használja. Eközben szerdán a közlekedési szakállamtitkár arról tájékoztatta a szakszervezetek képviselőit, hogy a Cargo privatizációs bevételéből a MÁV-nak meg kell vennie a BKV-tól a veszteséges HÉV-et.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!