2016. július 19. 03:13

Az Európa Bajnokság alatt jóval többen ültek a tévékészülékek előtt, mint a múlt héten. A legnépszerűbb műsorok sem érték el az egymilliós nézőszámot.

Míg a nyári labdarúgó EB alatt időnként a fél ország a tévék képernyője előtt ült, addig a múlt héten a számok alapján komoly érdektelenség volt. A nézők visszatértek a kedvenc csatornáikra és a legnépszerűbb műsoroknak ismét a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest számított. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a nézőszámok nem csak a focimeccsek időnként 2 milliót is meghaladó szintjét, de saját korábbi számaikat sem érték el. A Barátok közt ugyanis a tavasz folyamán egy-egy epizód erejéig szinte minden héten átlépte az 1 milliós szintet, most viszont ettől jócskán elmaradva csak 864 ezer nézőig jutott.

Ennél is jóval alacsonyabb volt az RTL Klub másik napi műsorának, az Éjjel-nappal Budapestnek a nézettsége, hiszen ez a legjobban napon is csak 621 ezerig jutott. Igaz, a műsor nézői között a fiatalabbak felülreprezentáltak, és míg a teljes lakosságban a készülékek előtt ülők 18,3 százaléka nézte a – legtöbb embert elérő – pénteki epizódot, addig ugyanez a mutató a 18-49-es korcsoportban 25,4 százalékot tett ki.

Nem csak az RTL realityjére volt ugyanakkor jellemző, hogy nagyon nagy különbséget lehetett látni a különböző célcsoportok esetén. A most startolt Mozi+ például a Nagyfiúk 2 című filmmel a kereskedelmi célcsoportban közel 13 százalékos közönségarányt ért el, míg a teljes lakosság esetében csak 7,7-et. Fordított volt a helyzet a Duna TV legnézettebb műsorával, a Magyarország szépe címmel futó szépségkirálynő választással, amely a 4 éven felüliek körében a 16. legnézettebb műsor volt, ám a 18-49-es korcsoportnál nem fér be az első 50-be sem.

Visszatérve néhány gondolat erejéig a Mozi+ című csatornára, a TV2 csoport új filmcsatornája kimagasló nézettséggel indított. Már az első napon is minden kábelcsatornát maga mögé utasított esti filmjeivel, a Z világháborúval (7,6% SHR) és a Megtorló című filmmel (6,2% SHR). De ennél is magasabb számokat produkált a Nagyfiúk 2 és a Wall Street farkasa. Nagy kérdés persze, hogy milyen filmek vannak a tarsolyban, de a mennyiséggel állítólag biztosan nem lesz gond. A piaci pletykák szerint ugyanis a TV2 korábbi vezetése akkora filmcsomagra kötött szerződést, amellyel az anyacsatorna mellett több kábeltévét is meg lehet tölteni. Így az eddig a nagyok mögött háziversenyt rendező Cool és F+ biztos, hogy komoly konkurenst kapott. Kérdés persze, hogy inkább az RTL kábelcsatornáitól, vagy esetleg a két nagy tévétől fog nézőket elvinni a Mozi+, illetve a később induló új, TV2-höz kapcsolódó csatornák.

Ezek a hírességek keresik a legtöbb pénzt

Az RTL Klub a 28. héten egyelőre magabiztosan nyerte meg a főműsoridős nézettségi versenyt a kereskedelmi célcsoportban. A top50-es listából 34 helyet az RTL Klub, egyet-egyet pedig a Film+ és a Cool szerzett meg. Nem volt azonban teljes a csatorna sikere, hiszen a vasárnapi napon a TV2 főműsoridőben maga mögé utasította az RTL-t. A Jégkorszak 2-t és a Hirtelen 30-at ugyanis többen nézték, mint amennyien a Gagyi mamai és a Végképp eltörölni című filmekre kíváncsi volt.

Összefoglalva a 28. hét történéseit, azt láthattuk, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 16,6 százalékos volt, míg a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 9,7 százaléka nézte. A dobogó harmadik fokára a Cool (5,8% SHR) került, míg a Film+ (5,6% SHR) ettől minimálisan maradt el. A Viasat3 (3,1% SHR) továbbra sem tud erősödni, míg a Duna TV (2,1% SHR) a kereskedelmi célcsoportban ismét nagyon gyenge volt.

mfor.hu