2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyárra készül el a magyarországi piacra lépést tervező német diszkontlánc, az Aldi első logisztikai központja Biatorbágy határában. Az M0-s és az 1-es főút közötti 54 hektáros, úgynevezett Hungarocommercial Park közel felén, 25 hektáros területen épül a hétezer négyzetméteres központi iroda és a 60 ezer négyzetméteres raktár – írja a Világgazdaság.

A tervek szerint az ötvenmillió euróba kerülő komplexum 300 főnek ad munkát a jövő évtől. A több év alatt összesen 1,3 milliárd eurós beruházássorozatot tervező cég emellett öt regionális logisztikai központot és összesen 400 üzletet akar létesíteni Magyarországon. A 15 országban 6600 boltot működtető lánc hazánk után Görögország meghódítására koncentrál.

A kereskedelemben úgy vélik: az Aldi nem engedheti meg magának, hogy ne vesse meg a lábát Magyarországon, és ebbe a kis boltok fognak tönkremenni. Pontosabban a nagy kereskedelmi vállalatok versenyében csak azok a magánvállalkozások maradhatnak életben, amelyek csatlakoznak valamelyik beszerzési társuláshoz.

Németországban az élelmiszer-forgalom 36-37 százalékát a 600-1000 cikkelemet tartó diszkontláncok bonyolítják, a magyar vásárlók ugyanakkor szeretik a szélesebb választékot. Megtörtént, hogy egy CBA közelében nyílt egy Lidl, de néhány hét után a forgalom viszszaállt az eredeti szintre - jelentette ki Baldauf László, a CBA elnöke.

A magyar beszerzési társulás ezért nem tart az Aldi bejövetelétől, amely - lévén Európában a legjobb diszkonthálózat - inkább a Profi-, a Penny- Market- és a Lild-láncnak okozhat gondot. Baldauf László szerint az Aldi arra számít, hogy a megjelenését követően egy-két vállalat kivonul Magyarországról, s azok pozícióját rövid idő alatt betöltheti a piacon.

A Tesco már a Lidl bejövetele előtt döntött a kisebb alapterületű áruházak létesítéséről, mert ezt látta a fejlődés helyes irányának - jelentette ki Hardy Mihály PR-igazgató. A cég addig építkezik, amíg megfelelő helyet talál - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!