A tervek szerint az ötvenmillió euróba kerülő komplexum 300 főnek ad munkát a jövő évtől. A több év alatt összesen 1,3 milliárd eurós beruházássorozatot tervező cég emellett öt regionális logisztikai központot és összesen 400 üzletet akar létesíteni Magyarországon. A 15 országban 6600 boltot működtető lánc hazánk után Görögország meghódítására koncentrál.
A kereskedelemben úgy vélik: az Aldi nem engedheti meg magának, hogy ne vesse meg a lábát Magyarországon, és ebbe a kis boltok fognak tönkremenni. Pontosabban a nagy kereskedelmi vállalatok versenyében csak azok a magánvállalkozások maradhatnak életben, amelyek csatlakoznak valamelyik beszerzési társuláshoz.
Németországban az élelmiszer-forgalom 36-37 százalékát a 600-1000 cikkelemet tartó diszkontláncok bonyolítják, a magyar vásárlók ugyanakkor szeretik a szélesebb választékot. Megtörtént, hogy egy CBA közelében nyílt egy Lidl, de néhány hét után a forgalom viszszaállt az eredeti szintre - jelentette ki Baldauf László, a CBA elnöke.
A magyar beszerzési társulás ezért nem tart az Aldi bejövetelétől, amely - lévén Európában a legjobb diszkonthálózat - inkább a Profi-, a Penny- Market- és a Lild-láncnak okozhat gondot. Baldauf László szerint az Aldi arra számít, hogy a megjelenését követően egy-két vállalat kivonul Magyarországról, s azok pozícióját rövid idő alatt betöltheti a piacon.
A Tesco már a Lidl bejövetele előtt döntött a kisebb alapterületű áruházak létesítéséről, mert ezt látta a fejlődés helyes irányának - jelentette ki Hardy Mihály PR-igazgató. A cég addig építkezik, amíg megfelelő helyet talál - írja a Világgazdaság.