Mélyen a zsebébe kell nyúlniuk azoknak a hirdetőknek, akik a több évadot megért sorozatok utolsó – tévés szokás szerint gyakran dupla részes – epizódja alatt szeretnének hirdetni. A csatornák ilyenkor kimagasló nézettséggel kalkulálnak, mivel egy-egy finálé többnyire az évek alatt folyamatosan cserélődő rajongói tábort „eggyé kovácsolja”. Az idén két csatorna is kaszálni szeretne nyugdíjba küldött szériáival: az ABC a Lost utolsó dupla részével, míg a Fox a 24 lezárásával szeretne nagyot dobni pénzügyi egyenlegén.
Az Adage írása szerint a Lost májusi befejezésekor félpercnyi reklámidőt átlagosan 900 000 dollárért kínálnak a hirdetőknek. Ez négyszerese a sorozat más részei során kért összegnek, mely a szaklap cikke szerint idén átlagosan 213 ezer dollárt tett ki. Május 23-án a sorozat rajongói egy utolsó 3 órás dózist kapnak, ennek során a médiavásárlók beszámolója szerint az első és utolsó reklámblokkban 950 ezer dollárért lehet fél perc reklámidő vásárolni, míg a többi hirdetési időt 30 másodpercenként 850 ezer dollárért árulják.
Azáltal, hogy az ABC ekkorát emelt, a Fox kereskedelmi részlegénél is vérszemet kaptak, és Jack Bauer újabb akciójának záró óráit adják aranyáron. Ugyan a 24 körül még az elmúlt hetekben is folytak találgatások, hogy az írói- és színészi gárda szerződését meghosszabbítják, esetleg a sorozat egy másik adóra költözik, a legutolsó hírek szerint ugyanakkor sem a Foxon, sem más adón nem fog folytatódni az antiterrorista hős kalandja. A forgatás április 9-én ér véget, az amerikai nézők május 24-én láthatják az utolsó, dupla epizódot. Érdekesség, hogy a 24 egy nappal később tűnik el a képernyőről, mint az évtized másik nagy kasszasikere, az ABC csatornán sugárzott Lost.
Talán a 24 most futó szériájának visszafogott sikerének is betudható, hogy a Fox ugyan jelentősen emelt a reklámok árain, ám a Losthoz képest már-már barátinak mondható a félperces szpotok ára. Az évad során 200-280 000 dolláros összeg helyett a - szintén duplarészes – finálé 30 másodperces egységeit 650 000 dollárért árulják, tudta meg az Adage. Az egy nap történéseit feldolgozó évadok során Kiefer Sutherland Jack Bauer ügynökként mentette meg újra és újra a világot, és ennek jutalmaként a nap végén a Fox hagyományosan borsos árat számlázott a hirdetőknek. Az amerikai szaklap beszámolója szerint a korábbi időszakban átlagosan félmillió dollárt.
Ami az értékesítést illeti, a médiavásárlók ugyan némileg fanyalognak a megugró árak miatt, ám várhatóan a nagy hirdetők ott lesznek a két kultikus sorozat befejezésekor. Az előzetes becslések alapján – figyelembe véve, hogy egy-egy órányi adást 12-15 perc reklámidővel töltenek meg, közte némi belső promócióval – a Lost esetében 55-60 millió dolláros bevétellel kalkulálhat az ABC, de a Fox is 40 millió dollár feletti összeget remélhet a 24 lezárásától.
A 2009-2010-es tévés szezont tekintve (mely az őszi premierektől a nyár elejei finálékig tart) Jack Bauer kalandja is bekerült a top tíz hirdetési árai közé, míg a Lost dobogós lehet, ha a tervezett áron sikerül eladni a reklámidőt. A repülőgép-szerencsétlenség túlélőinek sorsát követő sorozat reklámidejének ára hozzávetőleg félmillió dollárral marad el az Oscar-díj átadásakor kért összegtől, ugyanakkor a (minden idők legnézettebb amerikai televíziós adása, az idei) Super Bowl vezető pozíciója megingathatatlan.
Ami saját műfajukat, a sorozatokat illeti, a dobogósok bőven egymillió dollár feletti félperces hirdetési időket értek el. Az abszolút rekorder a Jóbarátok, melynek 2004-es lezárásakor 1,5-2,3 millió dollár közötti árakat számlázak. A második helyezett Seinfeld-finálé reklámideje 1998-ban 1,4 és 1,8 millió dollár közötti összegért kelt el, míg a Szeretünk, Raymond! 2005-ben sugárzott befejező epizódja során 1,3 pedig milliót kértek el egy-egy 30 másodperces reklámfilm sugárzásáért. Az Adage által megszólaltatott szakértő szerint az ilyen kultikus sorozatok fináléja során az igen drága reklámidő ellenére is jó üzlet hirdetni, mivel ezek egyrészt fontos médiaesemények, másrészt a rajongók számára is hosszú időre meghatározó élmény, amelyet jól felépített promócióval a márkák is kihasználhatnak.
Nyerő sorozatok: aranyáron mérik a reklámidőt
Ugyan az egyedi nagy médiaeseményekhez képest, mint amilyen a Super Bowl, vagy az Oscar-gála, egy-egy sorozat reklámideje "aprópénz", ám a legsikeresebb szériák záróepizódjai így is hatalmas bevétellel kecsegtetnek. Az idei évben két finálé is lesz, mind a Lost, mind a 24 véget ér, a sorozatokat sugárzó csatornák pedig nem szívbajosak a reklámidő értékesítése során.