Az igazgató azon az ünnepségen beszélt, amelyen egy hidraulika a gyár legmagasabb épületének tetejére emelte a hat méter átmérőjű Mercedes-Benz csillagot.
A gyár épületei a terveknek megfelelően 2010 őszére elkészültek, azóta a gyártószalagokat szerelik, és az első tesztautó 8 hónapon belül elkészül - mondta Frank Klein, aki egyben a gyár igazgatója is.
Az első értékesítésre kerülő Mercedes-Benz személygépkocsi 2012 elején készül el a kecskeméti gyárban - fűzte hozzá.
Felidézte a tervezés és az építkezés, valamint a munkaerő felvételének különböző szakaszait. A gyár felépítésének helyszínének kiválasztása előtt, két évig folyt a jelenleg épülő gyár tervezése.
A gyárigazgató szerint 2011-ben is több fontos lépés történik: a jelenlegi 700 fős dolgozói létszám 2000-re bővül, a gyártócsarnokok műszaki felszerelése májusig befejeződik, majd indul a próbaüzem.
Az igazgató hangsúlyozta: elsősorban Kecskemétről és a város környékéről toborozzák a munkatársakat. Az a törekvésük, hogy a Mercedes-Benz a régió legvonzóbb munkahelye legyen, ahol kitűnően felkészített szakemberek fogják az elvárásoknak megfelelő, csúcsminőségű személygépkocsit gyártani.
Ebben az évben kiépül az ipari vágány és a közutakhoz kapcsolódó úthálózat építése is befejeződik.
Frank Klein a tájékoztatón kiemelte: a Mercedes-Benz márka szimbóluma az automobil születésének 125. évfordulóján kerül fel a legmagasabb épület, a 31 méteres festőüzem tetejére. A 2400 kilogramm súlyú csillag percenként 1,8 fordulatos sebességgel forog. Nappal a krómozott felület miatt, éjszaka pedig a neoncsöves belső világításnak köszönhetően messziről látható.
Az épület tetején Frank Klein és Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere gombnyomással együtt indították el a csillag felállítását végző hidraulikus berendezést.
Frank Klein - aki 19 éve dolgozik a cégnél és komoly tapasztalatokkal rendelkezik a tervezés és a gyártás minden fázisában - emlékeztetett arra, hogy a tervezéstől, az épületek felépítésén keresztül, a gyártósorok beszereléséig mindvégig a cégnek az a hitvallása volt iránymutató, hogy "a legjobbat vagy semmit".
Carl Benz 125 évvel ezelőtt, 1886. január 29-én, Berlinben szabadalmaztatta háromkerekű motoros kocsiját. A vele egyidőben, szintén az automobil alkotásán dolgozó Gottlieb Daimler cégével 1926-ban egyesültek.
A Mercedes-Benz cég egymaga több mint 28 ezer szabadalmat jelentett be. A légzsákot a Mercedes-Benz használta először, de a legnagyobb kényelmet szolgáló légrugózást is a cég alkalmazta először 1961-ben, a 300 SE luxus limuzinban.
A kecskeméti gyár a Daimler cégcsoport rastatti gyárával működik együtt, amely a Mercedes-Benz kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontja. Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd.
MTI