Felélte a MÁV a 2005 végén meglévő 55,5 milliárdos saját tőkéjét, s az idén 80-90 milliárd forint veszteséget tervez. Ezért nyolcvanmilliárd forintos vételárat alkudott ki az árufuvarozó vállalkozásért. A kigondolt terv már csak a zöld jelzésre vár, amely feltehetőleg hetek múlva lesz esedékes.
A terv végrehajtásával az állam egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt. Ezt a pénzt ugyanis alapesetben az államnak, mint tulajdonosnak, a költségvetésből kellene a vasútra költenie. A konstrukcióval a vasútba ölt pénzek nem növelnék tovább az unió statisztikai rendszerének megfelelően számított államháztartási hiányt. Az eladás a gondokat csak decemberig oldaná meg. Akkor újabb, több tízmilliárdos tőkepótlásra, illetve drasztikus átalakításra lesz szükség, számol be a Népszabadság.