A hazai szálláshelyek is pályázhatnak az uniós országokban elfogadott Európai Ökocímke elnyerésére, melynek népszerűsítésére közös kampányt indít a Magyar Turizmus Zrt. és a Környezettudományi Központ. Az akcióhoz a szálláshelyeket tömörítő szakmai szövetséges is csatlakoznak.
- Turizmus csak ott lehetséges, ahol élvezhető a környezet, ezért a turisztikai szolgáltatóknak is érdeke a környezet megóvása - mondta a kampány szerdai beharangozóján Galla Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
A turizmus szerves részét képezik a szálláshelyek, melyek jelentős víz és energiaigényükkel megterhelik a környezetet. Megfelelő intézkedésekkel azonban jelentősen csökkenteni lehet a működésük káros hatását. Mindezt a turisták is igénylik, amit az egyre népszerűbb ökoturizmus elterjedése is bizonyít. Egyes országokban ezért már előnyt élveznek azok a szálláshelyek, amelyek rendelkeznek az úgynevezett Ökocímkével.
Marketing értéke is van
A virágnak is mondott szimbólum az unió környezeti címkéje, amely garantálja a környezetbarát szolgáltatásokat. A minősítés szigorú kritériumokon alapszik, így csak azok nyerhetik el, akik környezetvédelmi szempontból valóban a legjobbak közé tartoznak. Ezért a címke marketing oldalról is jelentős előnyt biztosít a szolgáltatók számára. Az címkének ráadásul külön marketingcsapata van, amely eseményeken, prospektusokban és még számos módon népszerűsíti a védjegyet.
A címke megszerzésére bármilyen szálláshely pályázhat, amennyiben teljesíti a feltételeket. Európában eddig 50 idegenforgalmi szálláshely és 10 kemping nyerte el a védjegy használatának jogát. Magyarországon jelenleg egy szálloda, a Kolping Hotel Spa & Family Resort rendelkezik ilyennel, azonban sok hazai szálláshely már ma is teljesíti a címke kritériumainak többségét.