2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szlovák versenyhivatal hétfőn október 19-re halasztotta a döntést a pozsonyi és a kassai repülőtér privatizációjának ügyében. A pozsonyi Pravda című lap szerint a halogatás alapot adhat az új kormánynak, hogy esetleg felmondja az üzletet.

A versenyhivatal döntésének eddigi határideje kedd volt, már azt is halasztották, előbb áprilisról, majd júniusról.

A júniusi választások nyomán kormányra került, korábbi szlovák ellenzék annak idején erősen bírálta a repülőterek eladását, mondván: a vevőcsoportban van a bécsi repülőteret üzemeltető Flughafen Wien AG, amely - a bírálók szerint - azon lesz majd, hogy Pozsony ne legyen vetélytársa a közelben lévő bécsi, schwechati repülőtérnek.

Az új szlovák miniszterelnök, Robert Fico korábban maga is úgy nyilatkozott, hogy módot keres majd a privatizáció visszamondására versenyügyi aggodalmai miatt, de az elmúlt hetekben óvatosabban azt mondta, hogy tudomásul fogja venni a versenyhivatal bármilyen döntését, emlékeztetnek hírügynökségek. A TwoOne koncorzium reméli, hogy a versenyhivatal "pozitív döntést hoz majd, jóllehet észrevehető a hatóság negatív érzülete a konzorcium iránt", olvasható vevők hétfőn megjelent írásos nyilatkozatában.

Februárban az előző szlovák kormány a Flughafen Wien, a Raiffeisen Zentralbank és a szlovák Penta pénzügyi csoport alkotta TwoOne konzorciumnak juttatta a pozsonyi és a kassai repülőtér 66 százalékát. A pályázaton nyertes csoport, emelés után, összesen 21,2 milliárd szlovák koronát ajánlott vételár és megígért beruházások formájában. A vételár 11,4 milliárd korona, a 2010-ig vállalt beruházások értéke 9,8 milliárd korona, ebből 9,37 milliárd korona a pozsonyi repülőtér, 415,6 millió korona a kassai repülőtér fejlesztésére jutna.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!