A projektre négy társaság adott be ajánlatot, az olaszoké volt a legkedvezőbb - közölte Káli Sándor (MSZP) Miskolc polgármestere az ülést követő sajtótájékoztatón. A cseh Skoda, a spanyol Caf, a német Siemens és az olasz Ansaldobreda pályázott a miskolci, főleg uniós forrásból, az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében megvalósuló Zöld nyíl villamosprojekt villamosjármű tenderére.
A nyertes olasz társaságnak az első két villamos prototípust 2012. január 31-ig kell leszállítania, majd az év április 30-tól havonta három villamost átadnia, az utolsó két járműnek pedig 2013. január 31-ig kell megérkeznie Miskolcra. Összesen 31, teljesen számítógép-vezérlésű, csendes üzemmódú Sirio márkanevű villamossal gyarapodik majd Miskolc. Ez a jármű számos olaszországi és más európai városban közlekedik. Káli Sándor úgy fogalmazott: Miskolcon a világ egyik legmodernebb villamosközlekedése jön létre.
A miskolci önkormányzat február elején döntött arról, hogy a villamospálya megújítását és meghosszabbítását a Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium végezheti, a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát pályázaton nyerte el a Colas-Alterra Zrt., a COLAS ÚT Zrt., a WIS Zrt. és a PENTAVIA kft. alkotta társaság.
A projekt keretében 2011 végéig megújul 9,6 kilométer hosszúságban a villamospálya a Tiszai Pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbítják a Felső-Majláthig. A munka a vágányokon, műszaki berendezéseken kívül érinti a megállóhelyeket, járdákat, díszburkolatot, gyalogátkelőhelyeket, járdaszigeteket azaz gyakorlatilag minden olyan közterületet, ahol a villamosforgalom halad.
A megújuló és meghosszabbodó pályán az Ansaldobreda vadonatúj villamosai mellett a meglévő Tátra típusú szerelvények közlekednek majd, amelyeket felújítanak, korszerűsítenek.
MTI