A dobozos sörök átlagára hűen tükrözi a termékdíj-törvény módosításának hatását. EU belépésünk után elindult az olcsó importok áradata, és vele együtt a dobozos átlagár is lefelé. A mélypontot a dobozos sör átlagára 2004 decemberében érte el, 230 forint/literrel. A termékdíj áremelő hatása szinte azonnal láthatóvá vált a kiskereskedelmi árakban, így 2005 áprilisában ismét 270 forint fölé, 273 forintra emelkedett az átlagár, szemben az üveges sör literenként 267 forintjával. Az üveges sör literenkénti átlagára idén januárban 251 forintra csökkent, a dobozosé pedig 265-re. Az alkoholtartalmú sörből egy liter kiskereskedelmi átlagára a tavalyelőtt áprilisi 319 forintról rá egy évre 331-re emelkedett, majd idén áprilisban 310-re csökkent.

Összességében 7 százalékkal kevesebb sört adtak el a kiskereskedelemben 2005 májusa és 2006 áprilisa között, mint az előző év hasonló időszakában. Értékben a piac 100 milliárd forint körül mozog, ami 6 százalékos csökkenést jelez a két vizsgált periódus összehasonlításában.
A kiszerelések közül a kiskereskedelemben még mindig a fémdoboz vezet; piaci részesedése azonban egyik évről a másikra 59-ről 51 százalékra csökkent. Az üveges termékek ennek következtében 7 százalékpontos növekedést könyvelhettek el, s a jelenlegi 47 százalékkal jó úton haladnak a vezető szerep átvétele felé. A műanyag palackok szerepe egyelőre nagyon alacsony, mivel részarányuk mindössze 2 százalék.
Kapcsolódó anyagok:
Új kézbe gördült a Rolling Rock
Európa a világ legjelentősebb sörgyártója
Új ruhát kap a Dreher