Az olimpia 15 hivatalos támogatója mélyen a zsebébe nyúlt, hogy részese lehessen a világ legnépszerűbb sporteseményének. Ők hozták össze a 1,5 milliárd dolláros költségek 39 százalékát, míg a jegyeladás mindössze 6 százalékát teszi ki ennek. A szponzorok melletti másik jelentős anyagi áldozatot hozó csoportnak a tévécsatornák számítanak, akik közül az NBC Universal egyedül 40 százalékot adott, emellett az európai ás japán tévék is hajlandóak vaskos összegekkel hozzájárulni a rendezvény sikeréhez. Az amerikai cég 3,5 milliárd dollárt fizetett a 2004-es és 2008-as nyári valamint a mostani téli olimpia sugárzási jogáért.
A hirdetni vágyó cégeknek a direkt szponzoráció mellett a televízió a másik legfontosabb platform. Úgy tűnik, hogy a szervezőknek elég a hó miatt aggódniuk, hiszen bármelyik cég szívesen veszi azt ha neve felmerül az olimpiával kapcsolatban bármennyit kelljen is fizetni ezért. Az új piacok meghódítására is az olimpia a legalkalmasabb - vélik a reklámszakemberek. Az olyan hatalmas piacokon mint India és Kína ha egy márka név ismerete vagy nemismerete milliárdokat jelenthet - írta a Buisness Week.