
Az új rendszer nyomán minden utas egy standard méretű utazótáskát és egy aktatáskát vagy laptop táskát vihet magával a fedélzetre. A gépre felvihető kézipoggyász legnagyobb mérete 56X45X25 centiméter lehet, ami mind a British Airport Authority, mind a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség követelményeivel megegyezik.
A fedélzeten nincs felső határ
A cég egyúttal eltörölte a poggyászok súlyára vonatkozó megkötéseket. Az egyetlen feltétel, hogy az utas képes legyen a fedélzetre vitt csomagot saját maga, segítség nélkül az ülés feletti csomagtérbe helyezni, az aktatáskának vagy laptop táskának pedig el kell férnie az utas előtti ülés alatt.
A légitársaság október 11-től egységesíti az ingyen feladható csomagokra vonatkozó, darabszámon alapuló szabályokat is. Ősztől 23 kilogrammban maximálják az ilyen poggyász súlyát, a biztonsági és egészségügyi előírásoknak megfelelően. Ellenben a díjmentesen feladott poggyászon felül egy sportfelszerelést (például golf- vagy sífelszerelést) szintén ingyen vihetnek magukkal az utazók.
Maximum 23 kiló adható fel
Szintén októbertől a 2 évnél fiatalabb, saját ülőhely nélkül utazó gyermekek jegye egy összecsukható babakocsi és egy darab 23 kilogramm súlyú csomag szállítását teszi lehetővé, ami lényegesen több az eddigieknél. A szülők - saját kézipoggyászukon túl - a fedélzetre is magukkal vihetnek még egy átlagos méretű táskát. A társaság emellett a térítés nélkül feladható csomagok számán túl feladott poggyászok után fizetendő díjakat is módosítja. Azok az utazás hosszával arányban változnak majd, és általában a jelenlegi díjaknál kedvezőbbek lesznek, áll a lapunkhoz eljuttatott közleményben.
Mint ismert, a fapadosok keltette verseny egyre több hagyományos céget ösztönöz arra, hogy szolgáltatásai fejlesztésével próbálja megtartani régi utasait, illetve szerezzen újakat. Idén nyáron például már öt légitársasággal juthatunk el hazánkból Londonba és több nyugat-európai városba, a két-három évvel ezelőtti árak töredékéért.
Menedzsment Fórum