4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az RTL Klubon május elejétől egy új műsorformátum mutatkozik be. A Házasság első látásra címet viselő társkereső program naponta jelentkezik majd, ami az ilyen típusú műsoroknál korábban nem vált be.

Május 2-tól útjára indul az RTL Klubon a számos országban nagy sikernek örvendő Married at first sight formátum hazai változata, melyet a közönség Házasság első látásra címen láthat. A műsorban négy nőt és négy férfit ismerhetnek meg a nézők, akiket a pszichológusokból és párkapcsolati szakértőkből álló csapat tudományos módszereken alapuló felméréseket követően egy párrá állít össze. Megismerkedésük azonban csöppet sem nevezhető hétköznapinak, hiszen a párok először kizárólag az oltár előtt találkoznak - a tudományos eredmények alapján - leginkább hozzájuk passzoló társukkal. A nászutat követően a párok összeköltöznek, majd egy hónapnyi együttélés után eldöntik: együtt vagy külön folytatják tovább az életüket.

Hopp vagy kopp lesz az új műsor?

Nem állítjuk, hogy az ötletgazdák ne vittek volna érdekes csavart a formátumba, de végső soron ez is egy társkereső műsor. Ezek pedig a hazai kereskedelmi tévék indulása óta ilyen vagy olyan formában fel-feltűnnek. A tapasztalat az volt, hogy a heti rendszerességgel jelentkező műsorok (legyen szó az RTL legutóbbi ilyen műsoráról a Házasodik a gazdáról, vagy a TV2 egyik korábbi sikeres műsoráról a Nagy Ő-ről) jó számokat hoztak. Amikor azonban napi rendszerességgel került képernyőre, mint az Összeesküvők a TV2, akkor arra már nem voltak kíváncsiak a nézők. Az RTL-en viszont folyamatosan jelentkezni fog a Házasság első látásra, ami ahhoz képest, hogy próbálkozhattak volna egy sokadik gasztroműsorral, vagy egy gameshowal, némi bátorságra vall a csatorna részéről. Ráadásul egy nagyon jól futó közönség kedvencet kell majd helyettesíteni, hiszen a Konhafőnök VIP helyett kerül majd a képernyőkre. Igaz, az RTL Klubnak azért megvan az a helyzeti előnye, hogy mind a híradójuk, mind a későbbi programjai (Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt) rengeteg nézőt vonz, így ezek vélhetőleg pozitív hatással lesznek az új műsor nézettségére.

Ha már társkereső temetikájú műsor, akkor érdemes megemlíteni, hogy kedden indul a Viasat 3-on az Exek az édenben című műsor. A kábelcsatornán komoly nézettséget elérő, majd a TV2-n porig rombolt Éden hotel után érdekes lesz, hogy a Viasathoz képest komoly promócióval induló program milyen számokat hoz majd. A Hotel Édenhez való kapcsolódás érthető, ám az utolsó szériájának csúfos kudarca azért itt is tartogat kockázatokat.

Bár a TV2 a hétköznapokon képtelen komolyabb közönséget elérni, az RTL Klub számára fontos lenne, hogy megtartsa hétköznapi dominanciáját, hiszen a hétvégéken a Nagy Duett indulásával a TV2 felé billent a mérleg. A showműsor, ahogy az első két adás esetén is, ezúttal is a legnézettebb program volt a teljes lakosság körében. Némi meglepetésre viszont a kereskedelmi célcsoportban Éjjel-Nappal Budapest április 10-ei adása lett a legnézettebb.

Ráadásul az RTL Klub viszont egy olyan területen „vágott vissza”, ahol eddig a TV2 rendelkezett erős pozíciókkal. Hat év után április 17-én, azaz Húsvét hétfőn visszatért az RTL Klub közönségkedvenc műsora, a Reggeli. A műsor kívül-belül megújult, a korábbi sztár műsorvezetők, Alföldi Róbert és Stohl András jelképesen átadta a stafétabotot Peller Annának és Lukács Mikinek, akik eddig úgy tűnik, hogy hasonlóan lelkes nézőtábort köszönhetnek hétköznaponként, mint elődeik. A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) a legnézettebb műsor lett 7.15 és 9.15 között, megelőzve a TV2 Mokkáját is.

Ilyen hajóra legfeljebb Mészáros Lőrincnek telik


Nem hozott elsöprő nézettséget, a legendás Winnetou-Apacsok földjén című filmsorozat 2016-os változata az RTL Klubon, hiszen a film közönségaránya 16 százalék alatt maradt. Igaz a szombati napon így is ez lett a legnézettebb műsor.

Ahogy az elmúlt két hétben, ezúttal is azt láthattuk, hogy a hétköznapokat utcahosszal nyerte az RTL, míg a vasárnapot a TV2 húzta be könnyedén. Csoportszinten Andy Vajnáék csatornái a 18-49 évesek körében továbbra sem tudnak az RTL-csoport konkurenciái lenni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!