Május 2-tól útjára indul az RTL Klubon a számos országban nagy sikernek örvendő Married at first sight formátum hazai változata, melyet a közönség Házasság első látásra címen láthat. A műsorban négy nőt és négy férfit ismerhetnek meg a nézők, akiket a pszichológusokból és párkapcsolati szakértőkből álló csapat tudományos módszereken alapuló felméréseket követően egy párrá állít össze. Megismerkedésük azonban csöppet sem nevezhető hétköznapinak, hiszen a párok először kizárólag az oltár előtt találkoznak - a tudományos eredmények alapján - leginkább hozzájuk passzoló társukkal. A nászutat követően a párok összeköltöznek, majd egy hónapnyi együttélés után eldöntik: együtt vagy külön folytatják tovább az életüket.
Nem állítjuk, hogy az ötletgazdák ne vittek volna érdekes csavart a formátumba, de végső soron ez is egy társkereső műsor. Ezek pedig a hazai kereskedelmi tévék indulása óta ilyen vagy olyan formában fel-feltűnnek. A tapasztalat az volt, hogy a heti rendszerességgel jelentkező műsorok (legyen szó az RTL legutóbbi ilyen műsoráról a Házasodik a gazdáról, vagy a TV2 egyik korábbi sikeres műsoráról a Nagy Ő-ről) jó számokat hoztak. Amikor azonban napi rendszerességgel került képernyőre, mint az Összeesküvők a TV2, akkor arra már nem voltak kíváncsiak a nézők. Az RTL-en viszont folyamatosan jelentkezni fog a Házasság első látásra, ami ahhoz képest, hogy próbálkozhattak volna egy sokadik gasztroműsorral, vagy egy gameshowal, némi bátorságra vall a csatorna részéről. Ráadásul egy nagyon jól futó közönség kedvencet kell majd helyettesíteni, hiszen a Konhafőnök VIP helyett kerül majd a képernyőkre. Igaz, az RTL Klubnak azért megvan az a helyzeti előnye, hogy mind a híradójuk, mind a későbbi programjai (Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt) rengeteg nézőt vonz, így ezek vélhetőleg pozitív hatással lesznek az új műsor nézettségére.
Ha már társkereső temetikájú műsor, akkor érdemes megemlíteni, hogy kedden indul a Viasat 3-on az Exek az édenben című műsor. A kábelcsatornán komoly nézettséget elérő, majd a TV2-n porig rombolt Éden hotel után érdekes lesz, hogy a Viasathoz képest komoly promócióval induló program milyen számokat hoz majd. A Hotel Édenhez való kapcsolódás érthető, ám az utolsó szériájának csúfos kudarca azért itt is tartogat kockázatokat.
Bár a TV2 a hétköznapokon képtelen komolyabb közönséget elérni, az RTL Klub számára fontos lenne, hogy megtartsa hétköznapi dominanciáját, hiszen a hétvégéken a Nagy Duett indulásával a TV2 felé billent a mérleg. A showműsor, ahogy az első két adás esetén is, ezúttal is a legnézettebb program volt a teljes lakosság körében. Némi meglepetésre viszont a kereskedelmi célcsoportban Éjjel-Nappal Budapest április 10-ei adása lett a legnézettebb.
Ráadásul az RTL Klub viszont egy olyan területen „vágott vissza”, ahol eddig a TV2 rendelkezett erős pozíciókkal. Hat év után április 17-én, azaz Húsvét hétfőn visszatért az RTL Klub közönségkedvenc műsora, a Reggeli. A műsor kívül-belül megújult, a korábbi sztár műsorvezetők, Alföldi Róbert és Stohl András jelképesen átadta a stafétabotot Peller Annának és Lukács Mikinek, akik eddig úgy tűnik, hogy hasonlóan lelkes nézőtábort köszönhetnek hétköznaponként, mint elődeik. A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) a legnézettebb műsor lett 7.15 és 9.15 között, megelőzve a TV2 Mokkáját is.
Ilyen hajóra legfeljebb Mészáros Lőrincnek telik
Nem hozott elsöprő nézettséget, a legendás Winnetou-Apacsok földjén című filmsorozat 2016-os változata az RTL Klubon, hiszen a film közönségaránya 16 százalék alatt maradt. Igaz a szombati napon így is ez lett a legnézettebb műsor.
Ahogy az elmúlt két hétben, ezúttal is azt láthattuk, hogy a hétköznapokat utcahosszal nyerte az RTL, míg a vasárnapot a TV2 húzta be könnyedén. Csoportszinten Andy Vajnáék csatornái a 18-49 évesek körében továbbra sem tudnak az RTL-csoport konkurenciái lenni.
mfor.hu