4p

A TV2 némileg meglepő módon fogja átszervezni a műsorrendjét. Ez akár elsülhet nagyon jól is, de totális beégés is lehet belőle.

Érdekes döntést hozott a TV2, az október 16-án induló nagyszabású műsorát a Ninja Warrior Hungary-t, ugyanis a megszokottakkal ellentétben hétfőn tűzi először műsorra. Korábban azt lehetett várni, hogy a sajátgyártású műsort az X-Faktor ellenfelének szánják szombatonként, ám a csatorna ehelyett formabontó ötlettel próbálkozik. A közel 3 órás műsoridő jórészt lefedi az esti sávot, így onnan a szokásos műsorok kiszorulnak.

Az amerikai piacon óriási siker volt a Ninja Warrior


A TV2 ezért egy nappal eltolja a szokásos hétköznapi műsorait: a Vigyázat, gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma így keddtől szombatig lesz majd műsoron. Az, hogy hétköznapokon sugározzák ezt a két műsort nem okoz meglepetést, az viszont érdekes lesz, hogy a szombati napon miként tudnak majd teljesíteni. Előfordulhat, hogy sokan lesznek, akik szombaton sem akarnak lemaradni azokról a műsorokról, amelyeket nap, mint nap néznek és beválik a TV2 terve. Ám figyelembe kell venni azt is, hogy szombatonként az X-Faktorral szemben kellene vitézkedniük ezeknek a műsoroknak, ami valljuk meg, kemény diónak ígérkezik.


A mögöttünk hagyott héten szombaton az derült ki, hogy Radics Gigi és Puskás Peti kiket visz magával az X-Faktor élő showjába, ami szokás szerint remek számokat hozott az RTL Klubnak és simán besöpörték a hétvége első estéjét. Vasárnap ByeAlex és Gáspár Laci választottjaira derült fény, és az X-Faktor ismét megmérkőzött a Sztárban sztár című műsorral. Hasonlóan az egy héttel korábbiakhoz, a kereskedelmi célcsoportban az RTL tehetségkutatóját nézték többen, míg az idősebbek körében a TV2 showműsora hozott magasabb nézettséget. A teljes lakosságban egyébként a Sztárban sztár lett a legnézettebb műsor a héten.

A hétköznapokon – péntek kivételével - egy picit szorosabb lett a küzdelem. A Survivor ugyan tartotta a 20 százalék feletti közönségarányát, ám a Vigyázat, gyerekkel vagyok így is meg tudta közelíteni. A 18-49 évesek körében is jó számokat produkált az Áll az alku, olyannyira, hogy szerdán megverte az azonos műsorsávban futó Éjjel-nappal Budapest című reality-t. Más kérdés, hogy a hét többi napján az RTL műsora hozott nagyobb közönségarányt. A korábban véget ért celebekkel felturbózott vetélkedő, a Drágám add az életed helyett a 39. héten a Tények extra próbálta felvenni a versenyt a Barátok közt-tel. Nem meglepő persze, hogy esélye sem volt az RTL Klub klasszikusával szemben.

A szombati nap krónikájához tartozik, hogy a magyar labdarúgó válogatott este játszott Svájc legjobbjai ellen. A leginkább szánalmas vergődésként titulálható 5-2-es vereség már a nézőket sem igen rázta meg. A számok tanúsága szerint a 2016 nyarán, az emlékezetes EB szereplés révén nyert nézők teljesen elfordultak a csapattól. A kereskedelmi célcsoportban ugyan sikerült a 10 százalékos közönségarányt elérni a teljes adás alatt, ám a 4 éven felüliek körében már a lélektani szintet sem tudta megugrani a válogatott meccse.

A heti átlagos számokat összevetve azt láthatjuk, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert. A képernyők előtt ülők átlagosan 18 százaléka követte a csatornát. Nem tudott előre lépni a TV2, amely ezúttal átlagban a nézők 12,4 százalékát szerezte meg. A középmezőnyben nem volt nagy izgalom, hiszen az RTL erősebb kábelcsatornája továbbra is a F+ (5,4% SHR), míg és a Cool (2,9% SHR) megközelíteni sem tudja. A középmezőny végén mind a Duna TV (1,6% SHR), mind a Viasat3-at (1,7% SHR) veszített a közönségarányából.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!