4p

A TV2 némileg meglepő módon fogja átszervezni a műsorrendjét. Ez akár elsülhet nagyon jól is, de totális beégés is lehet belőle.

Érdekes döntést hozott a TV2, az október 16-án induló nagyszabású műsorát a Ninja Warrior Hungary-t, ugyanis a megszokottakkal ellentétben hétfőn tűzi először műsorra. Korábban azt lehetett várni, hogy a sajátgyártású műsort az X-Faktor ellenfelének szánják szombatonként, ám a csatorna ehelyett formabontó ötlettel próbálkozik. A közel 3 órás műsoridő jórészt lefedi az esti sávot, így onnan a szokásos műsorok kiszorulnak.

Az amerikai piacon óriási siker volt a Ninja Warrior


A TV2 ezért egy nappal eltolja a szokásos hétköznapi műsorait: a Vigyázat, gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma így keddtől szombatig lesz majd műsoron. Az, hogy hétköznapokon sugározzák ezt a két műsort nem okoz meglepetést, az viszont érdekes lesz, hogy a szombati napon miként tudnak majd teljesíteni. Előfordulhat, hogy sokan lesznek, akik szombaton sem akarnak lemaradni azokról a műsorokról, amelyeket nap, mint nap néznek és beválik a TV2 terve. Ám figyelembe kell venni azt is, hogy szombatonként az X-Faktorral szemben kellene vitézkedniük ezeknek a műsoroknak, ami valljuk meg, kemény diónak ígérkezik.


A mögöttünk hagyott héten szombaton az derült ki, hogy Radics Gigi és Puskás Peti kiket visz magával az X-Faktor élő showjába, ami szokás szerint remek számokat hozott az RTL Klubnak és simán besöpörték a hétvége első estéjét. Vasárnap ByeAlex és Gáspár Laci választottjaira derült fény, és az X-Faktor ismét megmérkőzött a Sztárban sztár című műsorral. Hasonlóan az egy héttel korábbiakhoz, a kereskedelmi célcsoportban az RTL tehetségkutatóját nézték többen, míg az idősebbek körében a TV2 showműsora hozott magasabb nézettséget. A teljes lakosságban egyébként a Sztárban sztár lett a legnézettebb műsor a héten.

A hétköznapokon – péntek kivételével - egy picit szorosabb lett a küzdelem. A Survivor ugyan tartotta a 20 százalék feletti közönségarányát, ám a Vigyázat, gyerekkel vagyok így is meg tudta közelíteni. A 18-49 évesek körében is jó számokat produkált az Áll az alku, olyannyira, hogy szerdán megverte az azonos műsorsávban futó Éjjel-nappal Budapest című reality-t. Más kérdés, hogy a hét többi napján az RTL műsora hozott nagyobb közönségarányt. A korábban véget ért celebekkel felturbózott vetélkedő, a Drágám add az életed helyett a 39. héten a Tények extra próbálta felvenni a versenyt a Barátok közt-tel. Nem meglepő persze, hogy esélye sem volt az RTL Klub klasszikusával szemben.

A szombati nap krónikájához tartozik, hogy a magyar labdarúgó válogatott este játszott Svájc legjobbjai ellen. A leginkább szánalmas vergődésként titulálható 5-2-es vereség már a nézőket sem igen rázta meg. A számok tanúsága szerint a 2016 nyarán, az emlékezetes EB szereplés révén nyert nézők teljesen elfordultak a csapattól. A kereskedelmi célcsoportban ugyan sikerült a 10 százalékos közönségarányt elérni a teljes adás alatt, ám a 4 éven felüliek körében már a lélektani szintet sem tudta megugrani a válogatott meccse.

A heti átlagos számokat összevetve azt láthatjuk, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert. A képernyők előtt ülők átlagosan 18 százaléka követte a csatornát. Nem tudott előre lépni a TV2, amely ezúttal átlagban a nézők 12,4 százalékát szerezte meg. A középmezőnyben nem volt nagy izgalom, hiszen az RTL erősebb kábelcsatornája továbbra is a F+ (5,4% SHR), míg és a Cool (2,9% SHR) megközelíteni sem tudja. A középmezőny végén mind a Duna TV (1,6% SHR), mind a Viasat3-at (1,7% SHR) veszített a közönségarányából.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!