2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tendert ír ki önálló rádiótelefon-hálózata kiépítésére a MÁV. A GSM-Rail rendszer négyezer kilométer vasútvonalon működik majd. A 60-80 milliárd forint értékű beruházást döntő részben az Európai Unió pénzéből fizetik - számolt be a Népszabadság.

Üzemi mobiltelefont kapnak a masiniszták, kalauzok, forgalomirányítók a MÁV-nál. Az európai vasutaknak fenntartott 918-921 megahertzes frekvenciasávban működő GSM-Rail hálózat uniós közbeszerzési eljárásának kiírását az állami vasút már összeállította, megjelenése sem várat sokat magára. A kizárólag a vasútvonalak mentén kiépülő rendszer szállítójával leghamarabb decemberben szerződhetnek - értesült a Népszabadság.

Hamarosan megkezdi egységes rádiótelefon-rendszerének kiépítését a MÁV - jelentette be Heinczinger István. A beruházás részleteiről a vezérigazgató-helyettes egyelőre nem nyilatkozott. A Népszabadság úgy tudja: a MÁV szakértői által kidolgozott tervek szerint a GSM-Rail-hálózat a vasút négyezer kilométernyi vonalán működik majd. Kiépítésének költsége elérheti a 60-80 milliárd forintot. A MÁV optikai távközlési hálózatára épülő új rendszer adattovábbításra is képes lesz. Szerepet kaphat az utastájékoztatás fejlesztésében is.

Kóka János szakminiszter elmondta a kormány tervei között csupán a leggazdaságtalanabbnak ítélt 942 kilométer mellékvonal bezárása szerepel, de semmiképpen sem az elbontása. Heinczinger István általános vezérigazgató-helyettes arról beszélt: 2007-2013 között a MÁV az uniós pénzek felhasználásával évente mintegy nyolcvanmilliárd forintot fordíthat fejlesztésekre. A MÁV januártól várhatóan holdingcégként működik majd tovább, és ellátja a vasút önállóvá váló személyszállítási, pályavasúti és gépészeti cégeinek irányítását. Ezzel párhuzamosan a központi vezetésben dolgozó 8568 fős létszámot mintegy hatezerre csökkentik - írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!