Üzemi mobiltelefont kapnak a masiniszták, kalauzok, forgalomirányítók a MÁV-nál. Az európai vasutaknak fenntartott 918-921 megahertzes frekvenciasávban működő GSM-Rail hálózat uniós közbeszerzési eljárásának kiírását az állami vasút már összeállította, megjelenése sem várat sokat magára. A kizárólag a vasútvonalak mentén kiépülő rendszer szállítójával leghamarabb decemberben szerződhetnek - értesült a Népszabadság.
Kóka János szakminiszter elmondta a kormány tervei között csupán a leggazdaságtalanabbnak ítélt 942 kilométer mellékvonal bezárása szerepel, de semmiképpen sem az elbontása. Heinczinger István általános vezérigazgató-helyettes arról beszélt: 2007-2013 között a MÁV az uniós pénzek felhasználásával évente mintegy nyolcvanmilliárd forintot fordíthat fejlesztésekre. A MÁV januártól várhatóan holdingcégként működik majd tovább, és ellátja a vasút önállóvá váló személyszállítási, pályavasúti és gépészeti cégeinek irányítását. Ezzel párhuzamosan a központi vezetésben dolgozó 8568 fős létszámot mintegy hatezerre csökkentik - írja a Népszabadság.