A tavaszi kollekció januári bemutatása teszi lehetővé például, hogy a luxus divatházak cikkeit utánzó másodvonalbeli cégek, mint a H&M vagy a Zara a nagyokkal egyidőben jöjjenek ki a vezető divatházakéhoz megtévesztésig hasonló termékeikkel, egy jelentősen alacsonyabb árszínvonalon.
A divatszövetség elnöke szerint csak gondosan megszűrt, szakmai körben szabadna bemutatni a ruhákat a divatbemutatók mindeddig hagyományos szezonjában. A nagyközönséghez éppen a piacrakerülés előtt jusson el az új termékekről információ.
Ez ellen a gondolat ellen azonban a divatmagazinok munkatársai tiltakoznak, mivel ezzel az ő információcsatornáikat is elzárnák, tudósít a Reuters.
Öngyilkos divatipar
A francia divatszövetség elnöke, Didier Grumbach szerint kész öngyilkosság az a gyakorlat, hogy fél évvel a piacra kerülésük előtt bemutatják a szezon modelljeit a divatbemutatókon.