Simicska 2015-ben veszett össze Orbán Viktorral, az emlékezetes és főként "hangos" csúcspont az ominózus G-nap volt. Ezután a milliárdos vállalkozót szépen fokozatosan kezdték kiszorítani a piacról, így a Simicska-birodalom zászlóshajója sem tudott már minden közbeszerzést megnyerni, helyére jött Mészáros köre meg Garancsiék. Ez a 2015-ös számokon még nem igazán mutatkozott meg, annál inkább a 2016-os esztendő eredményén.
A Közgép árbevétele tavaly 19,9 milliárd forint volt, ami önmagában szép summa, viszont 2015-nek nyomába sem ér, akkor 101,5 milliárd forintnyi bevételre tett szert. Ennek zöme belföldről származó bevétel, az viszont jól látszik a számokon, hogy ha már itthon kevesebb babér terem Simicskának, akkor ráfekszik a külföldi munkákra/megrendelésekre. Tavaly ugyanis 878 milliós árbevétele lett exorttevékenységből a korábbi 144 millió után. Két országgal áll kapcsolatban a kiegészítő melléklet szerint: Németországból 553 millióra tett szert, új piacként kerülhetett fel a listára Belgium is, ahonnan 324 millió érkezett. Mindkét piacra a cég által gyártott acélipari termékeket adta el.
A bevételek apadásával párhuzamosan jócskán visszaestek a ráfordítások is: anyagjellegű címén 17,5 milliárdot költött a korábbi 78,6 milliárd helyett, és a személyi jellegű kiadások is a harmadára zuhantak. 2,7 milliárdot számoltak el 6,7 milliárd után. Utóbbi a foglalkoztatottak számának csökkenésével van összefüggésben, tavaly már csak 248 volt az átlagos létszám a korábbi 654 után.
Így már üzemi szinten 284 millió nyeresége volt, míg 2015-ben még 8,4 milliárd. Ezt az összeget a pénzügyi eredmény közel a duplájára növelte, így 540 milliós nyereséggel zárta a 2016-os évet Simicska Közgépe. Az adóalapot csökkentő tételeknek (legfőképpen a céltartalék feloldásának) köszönhetően teljesen mínuszba hozta az adóalapot, így nem fizetett adót. Ahogy ezúttal a félmilliárdból osztalékra sem futotta, pedig 2015-ben még 5 milliárdot ki tudott szedni a cégből.
mfor.hu