2p

A holland Heineken sörgyár azt reméli, a következő öt-hat évben a jelenlegi 16 százalékról 20 százalékra tudja növelni piaci részesedését Oroszországban, amely egyik legnagyobb felvevője - jelentette ki a cég elnöke, Jean-Francois van Boxmeer.

A Heineken 2002 óta 12 milliárd eurós beruházást hajtott végre a világ ötödik legnagyobb sörpiacán. A vállalatnak 10 sörfőzdéje van Oroszországban, az ország harmadik legnagyobb termelőjének számít a Scottish & Newcastle tulajdonában lévő Baltika, és az InBevhez tartozó Carlsberg mögött.

Bár viszonylag későn lépett be az orosz piacra, a Heineken 2002 és 2005 között hat helyi céget vásárolt fel, jelenleg az 1400 orosz sörmárkából 36 van a birtokában. A vállalat ugyanakkor úgy érzi, alulreprezentált a legnagyobb profitot hozó prémium márkák között. Bevezette az Amstel egy nemzetközi változatát, és alig egy hónapon belül elkezdi az amerikai Anheuser-Buschtól megszerzett Budweiser licenc alapján gyártott "Bud" árusítását is.

Az orosz sörpiacról

A társaság fokozatosan növeli az Oroszországban eladott sörmennyiséget: 2002-ben 2,8 millió hektolitert értékesítettek, idén 13 millió hektóra számítanak. Van Boxmeer hangsúlyozta, hogy a Heineken célja a nyereségesség, nem pedig a piaci részesedés növelése minden áron. A várakozások szerint a 4 milliárd eurós orosz sörpiac egyike lesz annak a néhánynak, amely idén növekedést tud elérni.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Kínai gyárat vesz a belga söróriás
Tömény szesz felé nyit a söripar legnagyobbja
Búcsút intett a brit tévéknek a Heineken

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!