Már többször szóba került a Wal-Mart oroszországi terjeszkedése, most azonban konkrét lépéseket tett a cég: az egykori német igazgatóra bízta, hogy készítse elő a cég belépését a kelet-európai fejlődő piacokra. Az új vezető - Stephan Fanderl - korábban a német Rewe Group szupermarkethálózatáért volt felelős.
A Wal-Mart amerikai igazgatója már tavaly októberben elemzőknek beszélt arról, hogy a vállalat szeretne belépni az orosz piacra, eddig azonban nem történtek konkrét lépések az ügyben. Szintén tavaly ősszel arról lehetett hallani, hogy a cég a Japánban és Németországban elszenvedett veszteségeket akarja kompenzálni az orosz piacon.
Oroszország mellett további fejlődő piacokat is célba venne a társaság, korábban lehetett hallani mexikói, közép-amerikai, kínai és indiai terjeszkedési tervekről. A vállalat szerint elsősorban azért van szükség a terjeszkedésre, mert az amerikai piac már nem nő olyan gyorsan, mint korábban. Ez igaz a többi fejlett piacra is, azokon is korlátozottak a lehetőségek a terjeszkedésre.
A Wal-Mart eladásainak háromnegyedét az Egyesült Államokban bonyolította tavaly, ezt az arányt akarja csökkenteni, hogy a cég kevésbé függjön az amerikai piactól. A nemzetközi eladások 17 százalékkal emelkedtek 2007-ben, miközben Amerikában csak 6 százalékkal tudta növelni bevételeit a cég.
Az orosz élelmiszerpiac 2006-ban 141 milliárd dollárt tett ki, az előrejelzések szerint 2010-ig évente mintegy 12 százalékkal fog nőni ez a szám. A UBS elemzői szerint a Wal-Mart két éven belül be fog lépni az orosz piacra, először vélhetően egy kisebb üzletláncot fog felvásárolni, majd abból kezd terjeszkedni.