3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Alstom Transport és a Transmashholding (TMH) nevű orosz vasúti járműgyártó bejelentette, hogy a két társaság stratégiai együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot ír alá. Az együttműködés első lépéseként az Alstom Transport és a TMH vegyesvállalatot alapít, amelynek fő tevékenysége az orosz piacra szánt emeletes vasútikocsik gyártása lesz.

Az Alstom Transport és TMH - amely az Orosz Államvasutak (RZD) egyik legnagyobb beszállítója - által most aláírt stratégiai partnerségi nyilatkozat lehetőséget teremt a két cég közötti műszaki együttműködésre. A szándéknyilatkozat ezen túlmenően megnyitja az utat az Alstom Transport számára ahhoz, hogy a megfelelő auditokat és átvilágítást követően, a felek közötti végleges megállapodás függvényében megvásárolhassa a TMH részvényeinek 25 százalékát plusz egy szavazatot.

Az Alstom Transport és a TMH emeletes kocsik gyártására alapított vegyesvállalatában, a „TMH-Alstom DV” nevű társaságban az orosz fél 51 százalékos, az Alstom Transport pedig 49 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik. A vegyesvállalatot az Alstom és a TMH abból a célból hozta létre, hogy az indulhasson az Orosz Államvasutak (RZD) által októberben kiírt közbeszerzési pályázaton. A tender keretében az RZD 1210 emeletes utasszállító vasútikocsi tervezésére és gyártásara ad majd megbízást a nyertes pályázónak. A két cég vegyesvállalata 2008. májusában előminősítést szerzett a pályázaton való részvételre.

Amennyiben a TMH-Alstom DV nyeri el az Orosz Államvasutak megbízását, a szerelvények gyártása valószínűleg Oroszország Tver régiójában, Moszkvától északnyugatra történik majd, az új kocsik pedig a Szentpétervár-Moszkva-Szocsi vonalon biztosíthatják a vasúti összeköttetést, akár 160 km/órás sebesség mellett is.

Az Alstom Transport és a TMH közös műszaki platform kialakítását tervezik a teher- és utasszállító mozdonyok gyártására is. Az orosz vasúti piac 2030-ig évi mintegy ezer mozdony forgalomba állítását igényli a megnövekedett vasúti forgalom kiszolgálása érdekében, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

Az Alstom Transport 2007 szeptembere óta van jelen az orosz vasúti piacon, ekkor kötött ugyanis megállapodást a Karéliai Vasúttal (az RZD és a Finn Állami Vasúttársaság vegyesvállalatával) a Szentpétervár és Helsinki között 2010-től közlekedő nagysebességű, billenőszekrényes Pendolino vonatszerelvények szállítására vonatkozóan.

Az orosz vasúti piac a legnagyobb Európában. A vasúthálózat több, mint 85 ezer kilométernyi sínpályáján évente 1,3 milliárd utas utazik és mintegy 1,3 milliárd tonna áru szállítása valósul meg.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!