2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Országos szinten a vasúti személyszállítást helyezi előtérbe a közúti alternatívával szemben a személyszállítási közszolgáltatási menetrendek egységes egyeztetési eljárásáról megjelent miniszteri rendelet.

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) hétfői közlése szerint a menetrendek előkészítése a jövőben a rendeletben foglalt alapelvek szerint történik.

A rendelet többek között azt tartalmazza, hogy a buszjáratoknak elsődleges szerepe az utasok vasútig, vagy onnan történő szállítása lehet.

A jogszabály rögzíti a Regionális Közlekedési Szakbizottságok (RKSZ) szervezetének és működésének alapvető szabályait is a vasúti és autóbuszos törvények tavaly decemberi módosítása alapján.

Az RKSZ jelenleg konzultatív, javaslattevő szerepben vehet részt a menetrendek előkészítésében. A teljes értékű regionális szint megvalósításához az alkotmány és több kapcsolódó alaptörvény - például az önkormányzati törvény - módosítására van szükség - közölte a szaktárca.

A hét statisztikai régióban működő Regionális Közlekedési Szakbizottságok javaslatot tehetnek az állami finanszírozási kereteken belül az adott régió helyközi menetrendjeire, a közlekedési infrastruktúra- és hálózatfejlesztésekre, a közösségi közlekedési rendszer korszerűsítésére. Véleményezhetik az országos közszolgáltatási menetrendek régiót érintő elemeit.

Az RKSZ-ek részt vesznek a menetrendnek az egységes egyeztetési eljárás során az érintett kistérségekkel, a fejlesztési tanácsokkal, önkormányzatokkal, szakmai érdekképviseletekkel és egyéb társadalmi szervezetekkel történő egyeztetésében.

Az egységes egyeztetési eljárást a Regionális Közlekedésszervezési Iroda (KTI-RKI) koordinálja - írja közleményében a közlekedési tárca.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!