2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A megkérdezett bankok többsége már orvosolta a VISA kártyatársaság hibáját, így az ügyfelek számláját nem terhelik a hibás tranzakciók, noha a VISA még mindig nem küldte el a helyes adatokat a bankoknak.

A Visa Europe Services Inc. tájékoztatása szerint január 14-én, hétfőn az idegen ATM-eken a magyarországi hitelintézetek által kibocsátott Visa-logós bankkártyákkal végrehajtott készpénzfelvételi tranzakciókról a társaság szerdán rossz elszámolási állományt küldött, amely a valós tranzakciós összeg és díj helyett azok többszörösét tartalmazta.

Az OTP Banknál, amely elsőként tájékoztatta csütörtökön ügyfeleit a problémáról, az MTI-nek elmondták, hogy a bank saját eszközeivel pénteken reggelre befejezte az érintett Visa- és Visa Electron-bankkártyák körében a hibás tranzakciós összegek jóváírását, a díjtételeknél a jóváírás a jövő héten fejeződik be.

A Raiffeisen Banktól kapott tájékoztatás szerint a bank az ügyfelektől, köztük  a bank dolgozóitól értesült, hogy nem tudják használni a kártyájukat, a többszöri terhelés miatt ugyanis a számlájuk mínuszba ment. Hozzátették, hogy a terhelés ráment ugyan az ügyfelek számlájára, de mintegy másfél óra alatt - még a napi zárás előtt - a hibából eredőket törölték, így azok a kivonaton sem lesznek láthatók. A Raiffeisen banknál a műszaki hiba mintegy hatszáz ügyfelet érintett, közülük pár tucatnyian vették észre. A terhelés 15-16-szoros volt az esetek egy részében.

A Raiffeisen hangsúlyozza, hogy a VISA nyilatkozattal ellentétben nem csak "kis európai piacot" érintett a probléma, hanem 6 országot, Magyarországon kívül Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Bulgária és Románia bankjait. Hozzáteszik: a hiba miatt az ATM-et üzemeltető bankok néhány esetben 16-szoros jóváírást kaptak. A VISA nem vette észre a hibát, a bankok értesítették erről és a Raiffeisen is megerősítette, hogy a társaság azóta sem küldött javított klíring file-t, ezek a tranazakciók a mai napig nincsenek lekönyvelve.

Az Erste Banknál és a K&H-nál annyit mondtak, hogy a hibát időben észlelték, így az ügyfelek számláját a téves tranzakciók nem terhelik. A K&H-nál még hozzátették, hogy várják a VISA tájékoztatását.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!