2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A megkérdezett bankok többsége már orvosolta a VISA kártyatársaság hibáját, így az ügyfelek számláját nem terhelik a hibás tranzakciók, noha a VISA még mindig nem küldte el a helyes adatokat a bankoknak.

A Visa Europe Services Inc. tájékoztatása szerint január 14-én, hétfőn az idegen ATM-eken a magyarországi hitelintézetek által kibocsátott Visa-logós bankkártyákkal végrehajtott készpénzfelvételi tranzakciókról a társaság szerdán rossz elszámolási állományt küldött, amely a valós tranzakciós összeg és díj helyett azok többszörösét tartalmazta.

Az OTP Banknál, amely elsőként tájékoztatta csütörtökön ügyfeleit a problémáról, az MTI-nek elmondták, hogy a bank saját eszközeivel pénteken reggelre befejezte az érintett Visa- és Visa Electron-bankkártyák körében a hibás tranzakciós összegek jóváírását, a díjtételeknél a jóváírás a jövő héten fejeződik be.

A Raiffeisen Banktól kapott tájékoztatás szerint a bank az ügyfelektől, köztük  a bank dolgozóitól értesült, hogy nem tudják használni a kártyájukat, a többszöri terhelés miatt ugyanis a számlájuk mínuszba ment. Hozzátették, hogy a terhelés ráment ugyan az ügyfelek számlájára, de mintegy másfél óra alatt - még a napi zárás előtt - a hibából eredőket törölték, így azok a kivonaton sem lesznek láthatók. A Raiffeisen banknál a műszaki hiba mintegy hatszáz ügyfelet érintett, közülük pár tucatnyian vették észre. A terhelés 15-16-szoros volt az esetek egy részében.

A Raiffeisen hangsúlyozza, hogy a VISA nyilatkozattal ellentétben nem csak "kis európai piacot" érintett a probléma, hanem 6 országot, Magyarországon kívül Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Bulgária és Románia bankjait. Hozzáteszik: a hiba miatt az ATM-et üzemeltető bankok néhány esetben 16-szoros jóváírást kaptak. A VISA nem vette észre a hibát, a bankok értesítették erről és a Raiffeisen is megerősítette, hogy a társaság azóta sem küldött javított klíring file-t, ezek a tranazakciók a mai napig nincsenek lekönyvelve.

Az Erste Banknál és a K&H-nál annyit mondtak, hogy a hibát időben észlelték, így az ügyfelek számláját a téves tranzakciók nem terhelik. A K&H-nál még hozzátették, hogy várják a VISA tájékoztatását.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!