5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az immár negyedik évére visszatekintő heti tévés nézettségi krónikáink során ilyen alacsony hétvégi főműsoridős nézettséget a TV2 esetében még nem jegyezhettünk fel, mint a húsvétot megelőző szombaton. A csatornacsoport a Nagy Duett sikerével vigasztalódhatott vasárnap.

Az egy héttel korábbihoz hasonlóan ismét markáns RTL Klub fölény jellemezte a hétköznapokat, köszönhetően az immár stabilan teljesítő Éjjel-nappal Budapest című műsornak. A közönségét rendkívül nehezen megtaláló, úgynevezett fikciós valóságshow az elmúlt héten is stabilan felülmúlta nem csak az RTL Klub főműsoridős átlagát a kereskedelmi célcsoportban, hanem az eddig zászlóshajónak bizonyult Barátok közt számait is. Tény persze, hogy a csatorna koncepciója eleve az volt, hogy felépítenek Berényiék mellé egy fiatalosabb napi sugárzású "sorozatot", ám az első hónap után inkább tűnt bukásnak az Éjjel-nappal Budapest, mint lehetséges sikersztorinak. Az elmúlt hetekben azonban bizonyított a formátum, így borítékolható, hogy indulnak még a jövőben hasonló típusú sajátgyártású programok. Más kérdés, hogy ezek az RTL illetve a TV2-csoport főcsatornáján, vagy valamelyik leányon kerülnek majd adásba.

Az egyszer már bizonyított formátumok ugyanis, ahogy azt az elmúlt hetekben is láthattuk, tért hódítanak a második számú adókon és később esetleg kisebb csatornákon is. Így történt ez a Super TV2-n most véget ért Nagy Duettel, melynek korábbi szériája még az anyacsatornán futott, és hasonlóan az RTL-ről került le az RTL II-re a Szombat esti láz, mely műsorok hétről hétre jó számokat hoztak.

Ez utóbbi műsor minden bizonnyal jelentős számú nézőt vitt el – ezúttal nem elsősorban az anyacsatornáról, hanem a konkurens – TV2-ről. A hosszú hétvége első napján volt Erdei Zsolt (szerencsétlenül végződött) visszatérő mérkőzése is, mely szintén a kisebb csatornák felé terelte a nézők egy részét. Minden bizonnyal elsősorban ezeknek, illetve a nem túl erős kínálatnak tudható be, hogy rendkívül gyenge estét zárt szombaton a TV2, hiszen főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban az általunk fellelt adatok szerint 8 százalékos közönségarányt még soha nem ért el. A gyenge számok kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt években a szombatokat (az X-Faktor és a Csillag születik révén) uraló RTL Klub elképesztő -, 50 százalék körüli - számai mellett is folyamatosan 10 százalék felett tudott a csatorna teljesíteni.


Érdemes szót ejteni a közszolgálati adóról is, mely hiába próbálja megújítani kínálatát, és rukkol elő időről-időre külföldön sikeres produkciókkal, magasabb nézettséget csak az Eurovíziós dalfesztivállal és annak hazai válogatójával, illetve sporteseményekkel tud elérni. Nem volt ez a magunk mögött hagyott héten sem másképp, a magyar labdarúgó válogatott kellemes meglepetést keltő törökországi összecsapását ugyanis meglehetősen sokan nézték, annak ellenére, hogy a mérkőzés a megszokott időponthoz képest korábban kezdődött.

A fentiek alapján a heti sorrend valószínűleg nem fog meglepetést okozni, az RTL Klub minden estét megnyert főműsoridőben a 18-49-es korosztályban. A csatorna ráadásul számottevően tudta növelni az előnyét a TV2-vel szemben mely február második felében, illetve március elején még látványosan megközelítette fő vetélytársát.


A 13. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 24,3 százalék lett, míg a TV2-t ezúttal csak a készülékek előtt ülők 14,2 százaléka követte. A harmadik helyre ezúttal a F+ (6,3% SHR) lépett előre, majd az egy héttel korábbi eredményét megismétlő M1 következett (5,9% SHR). Bár jól teljesített, az 5,4 százalékos közönségaránnyal most csak a középmezőny végre került a Cool. A sort ismét a Viasat 3 (3,6% SHR) zárta, mely immár hetek óta a középmezőny sereghajtója.

Ami a hét estéit illeti, hétfőn ugyan simán nyert, de önmagához képest halványabban teljesített a Dr. Csont. Kedden ezúttal a foci kissé megkavarta a helyzetet, és az M1 éppen csak elmaradt a TV2-től. A meccs után kezdődött Mentalista azonban már kényelmesen hozta az idősávját. Szerdán a TV2 Sherlock és Watson sorozata ugyan javított, de csak megközelíteni tudta az ismét némileg gyengülő Szulejmánt.

Csütörtökön szokás szerint nem túl acélos filmekkel csaptak össze a kereskedelmi televíziók, az Igazságosztók című sorozat ismét több nézőt tudott megmozgatni, mint a TV2 filmje, a Jackie Chan: A szépfiú. Pénteken A zöld íjász nem tudta hozni az első hetek magas számait, sőt a kereskedelmi célcsoportban a csatorna átlaga alá csúszott. Ezzel szemben a TV2 által műsorra tűzött 27 idegen viszonylag igen jól, az adót átlagos közönségarányát túlszárnyalva szerepelt.

Szombaton az RTL Klub "bevállalós volt", a karácsonyi időszakban a mostaninál kisebb közönségarány mellett futó Jégkorszakot állította sokadszor csatasorba, talán abból a megfontolásból, hogy a családi mozi nem konkurens, hanem kiegészítője lesz a Szombat esti láz című showműsornak. Ha valóban ez volt a koncepció, akkor jól döntöttek a piacvezető csatornánál, mert nem csak az animációs film, de a táncvetélkedő is felülmúlta a TV2 számait. A második számú kereskedelmi csatornánál Az igazából apa és a Jég fogságában című filmmel is elszámolták magukat. Más kérdés persze, hogy a nézőkön sem egyszerű eligazodni, mert a Jégkorszaknál véleményünk szerint viccesebb Madagaszkárra fele annyian voltak kíváncsiak, mint az ősembergyereket megmentő állatok kalandjaira.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!