Az egy héttel korábbihoz hasonlóan ismét markáns RTL Klub fölény jellemezte a hétköznapokat, köszönhetően az immár stabilan teljesítő Éjjel-nappal Budapest című műsornak. A közönségét rendkívül nehezen megtaláló, úgynevezett fikciós valóságshow az elmúlt héten is stabilan felülmúlta nem csak az RTL Klub főműsoridős átlagát a kereskedelmi célcsoportban, hanem az eddig zászlóshajónak bizonyult Barátok közt számait is. Tény persze, hogy a csatorna koncepciója eleve az volt, hogy felépítenek Berényiék mellé egy fiatalosabb napi sugárzású "sorozatot", ám az első hónap után inkább tűnt bukásnak az Éjjel-nappal Budapest, mint lehetséges sikersztorinak. Az elmúlt hetekben azonban bizonyított a formátum, így borítékolható, hogy indulnak még a jövőben hasonló típusú sajátgyártású programok. Más kérdés, hogy ezek az RTL illetve a TV2-csoport főcsatornáján, vagy valamelyik leányon kerülnek majd adásba.
Az egyszer már bizonyított formátumok ugyanis, ahogy azt az elmúlt hetekben is láthattuk, tért hódítanak a második számú adókon és később esetleg kisebb csatornákon is. Így történt ez a Super TV2-n most véget ért Nagy Duettel, melynek korábbi szériája még az anyacsatornán futott, és hasonlóan az RTL-ről került le az RTL II-re a Szombat esti láz, mely műsorok hétről hétre jó számokat hoztak.
Ez utóbbi műsor minden bizonnyal jelentős számú nézőt vitt el – ezúttal nem elsősorban az anyacsatornáról, hanem a konkurens – TV2-ről. A hosszú hétvége első napján volt Erdei Zsolt (szerencsétlenül végződött) visszatérő mérkőzése is, mely szintén a kisebb csatornák felé terelte a nézők egy részét. Minden bizonnyal elsősorban ezeknek, illetve a nem túl erős kínálatnak tudható be, hogy rendkívül gyenge estét zárt szombaton a TV2, hiszen főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban az általunk fellelt adatok szerint 8 százalékos közönségarányt még soha nem ért el. A gyenge számok kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt években a szombatokat (az X-Faktor és a Csillag születik révén) uraló RTL Klub elképesztő -, 50 százalék körüli - számai mellett is folyamatosan 10 százalék felett tudott a csatorna teljesíteni.
Érdemes szót ejteni a közszolgálati adóról is, mely hiába próbálja megújítani kínálatát, és rukkol elő időről-időre külföldön sikeres produkciókkal, magasabb nézettséget csak az Eurovíziós dalfesztivállal és annak hazai válogatójával, illetve sporteseményekkel tud elérni. Nem volt ez a magunk mögött hagyott héten sem másképp, a magyar labdarúgó válogatott kellemes meglepetést keltő törökországi összecsapását ugyanis meglehetősen sokan nézték, annak ellenére, hogy a mérkőzés a megszokott időponthoz képest korábban kezdődött.
A fentiek alapján a heti sorrend valószínűleg nem fog meglepetést okozni, az RTL Klub minden estét megnyert főműsoridőben a 18-49-es korosztályban. A csatorna ráadásul számottevően tudta növelni az előnyét a TV2-vel szemben mely február második felében, illetve március elején még látványosan megközelítette fő vetélytársát.
A 13. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 24,3 százalék lett, míg a TV2-t ezúttal csak a készülékek előtt ülők 14,2 százaléka követte. A harmadik helyre ezúttal a F+ (6,3% SHR) lépett előre, majd az egy héttel korábbi eredményét megismétlő M1 következett (5,9% SHR). Bár jól teljesített, az 5,4 százalékos közönségaránnyal most csak a középmezőny végre került a Cool. A sort ismét a Viasat 3 (3,6% SHR) zárta, mely immár hetek óta a középmezőny sereghajtója.
Ami a hét estéit illeti, hétfőn ugyan simán nyert, de önmagához képest halványabban teljesített a Dr. Csont. Kedden ezúttal a foci kissé megkavarta a helyzetet, és az M1 éppen csak elmaradt a TV2-től. A meccs után kezdődött Mentalista azonban már kényelmesen hozta az idősávját. Szerdán a TV2 Sherlock és Watson sorozata ugyan javított, de csak megközelíteni tudta az ismét némileg gyengülő Szulejmánt.
Csütörtökön szokás szerint nem túl acélos filmekkel csaptak össze a kereskedelmi televíziók, az Igazságosztók című sorozat ismét több nézőt tudott megmozgatni, mint a TV2 filmje, a Jackie Chan: A szépfiú. Pénteken A zöld íjász nem tudta hozni az első hetek magas számait, sőt a kereskedelmi célcsoportban a csatorna átlaga alá csúszott. Ezzel szemben a TV2 által műsorra tűzött 27 idegen viszonylag igen jól, az adót átlagos közönségarányát túlszárnyalva szerepelt.
Szombaton az RTL Klub "bevállalós volt", a karácsonyi időszakban a mostaninál kisebb közönségarány mellett futó Jégkorszakot állította sokadszor csatasorba, talán abból a megfontolásból, hogy a családi mozi nem konkurens, hanem kiegészítője lesz a Szombat esti láz című showműsornak. Ha valóban ez volt a koncepció, akkor jól döntöttek a piacvezető csatornánál, mert nem csak az animációs film, de a táncvetélkedő is felülmúlta a TV2 számait. A második számú kereskedelmi csatornánál Az igazából apa és a Jég fogságában című filmmel is elszámolták magukat. Más kérdés persze, hogy a nézőkön sem egyszerű eligazodni, mert a Jégkorszaknál véleményünk szerint viccesebb Madagaszkárra fele annyian voltak kíváncsiak, mint az ősembergyereket megmentő állatok kalandjaira.
mfor.hu