Hozzátette: jelen állapotában a Malév üzemi szinten még veszteséges, ebben a formájában pedig az állam nem tudja megtartani.
Szerinte az államnak kell kikényszerítenie, hogy a cég úgy működjön, ami nem igényel további állami finanszírozást. Úgy véli, ezt szem előtt tartva mindenképp további költségcsökkentésre, esetleg elbocsátásokra van szükség, végleges döntés azonban még nem született.
Mint ismert, péntek éjjel lezárultak a magyar és az orosz fél közötti tárgyalások, aminek eredményeként 25,2 milliárd forintért ismét csaknem teljes egészében állami kézbe kerül a nemzeti légitársaság.
2012-re lehet nyereséges a cég
Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója korábban az mfor.hu-nak úgy nyilatkozott: "Ha továbbra is úgy dolgozhatunk, mintha privát vállalat lennénk, akkor semmi kifogásom sincs az állami tulajdonszerzés ellen. Ha viszont túl nagy mértékben beleavatkoznak a cég vezetésébe, az megnehezítheti a helyzetet ."
Hozzáfűzte: 2012-ben már nyereséget termelhet a vállalat - ehhez évente hatmilliárd forintot meghaladó költséglefaragásra, a jegyárak enyhe csökkentésére, az utasszám növelésére és a márka renoméjának javítására van szükség.
Menedzsment Fórum