2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ár csak egyike a mobiltelefon-szolgáltató választását befolyásoló számos tényezőnek, derül ki az Egyesült Királyságban, az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban, Thaiföldön és Brazíliában 3900 felhasználó bevonásával, a Nokia számára végzett felmérésből.

A tanulmány szerint öt alapvető tényező gyakorol közvetlen hatást a felhasználó vásárlási döntésére: saját várható telefonálási szokásai, a szolgáltató márkájának arculata, a készülékek, a hálózat minősége, illetve a költségek.

A felmérés rámutat, hogy a költségek jelentősége sokkal kevésbé játszik szerepet a már meglévő ügyfelek megtartásában, mint az új felhasználók megszerzése során. Az ügyfelek maradásában a márka arculata, a hálózat minősége, és a szolgáltatóváltás nehézségei sokkal nagyobb súllyal esnek latba, mint a költségekkel kapcsolatos megfontolások, például a tervezett telefonálási szokások.

"A felhasználók elvándorlása manapság a legtöbb szolgáltató működésének egyik költséges velejárója, így a szolgáltatók örömmel látnak bármilyen tanulmányt, amely fényt derít a felhasználói lojalitás fenntartásának módszerére" - mondta Bosco Novak, a Nokia Networks üzletágának szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Szolgáltató-választás előtt sok felhasználó alaposan tájékozódik és körültekintően utánanéz a lehetőségeknek, így több üzletbe is ellátogat. A legtöbbször a fiatal, közepes vagy magas fizetésű, és nem régi felhasználók váltanak szolgáltatót; ők általában többet költenek mobiltelefonálásra, és általában előfizetéssel rendelkeznek.

Az előfizetéses felhasználók például annak ellenére kevésbé tűnnek hűségesnek a kártyásoknál, hogy erősebb szerződés köti őket a szolgáltatóhoz. Ennek az lehet az egyik oka, hogy az előfizetéses ügyfeleket jobban érdekli az elvándorlásra ösztönző bővebb szolgáltatáskínálat (támogatott készülékek, speciális ajánlatok).

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
600 ezerrel több mobil lett hazánkban tavaly
Rekordszámú 3G-előfizető a francia Orange-nál

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!