A tanulmány szerint öt alapvető tényező gyakorol közvetlen hatást a felhasználó vásárlási döntésére: saját várható telefonálási szokásai, a szolgáltató márkájának arculata, a készülékek, a hálózat minősége, illetve a költségek.
A felmérés rámutat, hogy a költségek jelentősége sokkal kevésbé játszik szerepet a már meglévő ügyfelek megtartásában, mint az új felhasználók megszerzése során. Az ügyfelek maradásában a márka arculata, a hálózat minősége, és a szolgáltatóváltás nehézségei sokkal nagyobb súllyal esnek latba, mint a költségekkel kapcsolatos megfontolások, például a tervezett telefonálási szokások.
"A felhasználók elvándorlása manapság a legtöbb szolgáltató működésének egyik költséges velejárója, így a szolgáltatók örömmel látnak bármilyen tanulmányt, amely fényt derít a felhasználói lojalitás fenntartásának módszerére" - mondta Bosco Novak, a Nokia Networks üzletágának szolgáltatásokért felelős alelnöke.
Szolgáltató-választás előtt sok felhasználó alaposan tájékozódik és körültekintően utánanéz a lehetőségeknek, így több üzletbe is ellátogat. A legtöbbször a fiatal, közepes vagy magas fizetésű, és nem régi felhasználók váltanak szolgáltatót; ők általában többet költenek mobiltelefonálásra, és általában előfizetéssel rendelkeznek.
Az előfizetéses felhasználók például annak ellenére kevésbé tűnnek hűségesnek a kártyásoknál, hogy erősebb szerződés köti őket a szolgáltatóhoz. Ennek az lehet az egyik oka, hogy az előfizetéses ügyfeleket jobban érdekli az elvándorlásra ösztönző bővebb szolgáltatáskínálat (támogatott készülékek, speciális ajánlatok).
Kapcsolódó anyagok:
600 ezerrel több mobil lett hazánkban tavaly
Rekordszámú 3G-előfizető a francia Orange-nál