1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy új bukaresti metróvonal megépítéséről kötött hitelszerződést Románia csütörtökön az Európai Beruházási Bankkal (EIB), amely a projekt 45 százalékát finanszírozza a kölcsönnel.

Gheorghe Pogea román pénzügyminiszter bejelentette, hogy a megállapodás szerint a Drumul Taberei nevű lakótelepet a város központjával összekötő metróvonal 883 millió euróba kerül, ebből 395 millió eurót az EIB biztosít 2014-ig.

A 25 éves futamidejű hitelszerződés szerint a román kormány a visszatérítendő kölcsönt a közlekedési minisztérium finanszírozási szükségletei függvényében hívhatja le. A megállapodást még a parlamentnek is jóvá kell hagynia.

Radu Berceanu közlekedési miniszter szerint az építő vállalatot várhatóan jövő tavasszal választják ki, a munkálatok üteme pedig kizárólag a központi költségvetés lehetőségeitől függ.

A bukaresti metró a kommunizmus ideje alatt épült. Rendszerváltás után csak néhány új megállót építettek, az új vonal megépítése a legnagyobb olyan beruházás lesz 1989 óta, amely a bukaresti föld alatti közlekedési hálózat bővítésére irányul.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!